شورای همکاری خلیج فارس: جمهوری اسلامی به آموزش و تامین مالی تروریسم در منطقه می‌پردازد

0
275

نایف بن فلاح الحجرف دبیرکل شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس روز سه‌شنبه 20 اکتبر 2020 گفت که جمهوری اسلامی اقدامات خشونت‌بار در تعدادی از کشورهای منطقه را حمایت کرده و به آموزش، تامین مالی و ارسال تسلیحات به گروه‌های تروریستی و فرقه‌گرایانه می‌پردازد و جمهوری اسلامی عامل انتشار خشونت در عراق، سوریه، یمن و لبنان است.

الحجرف در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «جمهوری اسلامی روش دشمنی، خشونت و به ثباتی در منطقه را به عنوان روشی برای محقق کردن اهداف سیاسی‌اش در پیش گرفته است.»

به گفته دبیرکل شورای همکاری خلیج تعدادی از کشورهای عضو این شورا به صورت مکرر و با موشک بالستیک و پهپاد از سوی جمهوری اسلامی و یا بازوهای منطقه‌ای‌اش مورد حمله قرار گرفتند.

شورای امنیت سازمان ملل در ماه آگوست قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی را تمدید نکرد و در آن زمان وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ناکامی شورای امنیت در اقدام قاطع در دفاع از صلح و امنیت بین‌المللی غیرقابل دفاع است.

دبیرکل شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس پیش از این هم نامه‌ای به شورای امنیت ارسال و خواستار تمدید الحاقیه‌های قطعنامه 2231 درباره محدودیت انتقال تسلیحات کلاسیک به و از جمهوری اسلامی شده بود.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه 18 اکتبر 2020 تهدید کرد که واشنگتن هر فرد و نهادی که به ایران اسلحه فروخته یا در انتقال اسلحه به این کشور مشارکت کند را تحریم خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تهدید کرد: «آمریکا آماده است قدرت ملی خود را برای وضع تحریم علیه هر فرد و یا نهدی که به شکل آشکار در ارسال، فروش و انتقال تسلیحات کلاسیک به جمهوری اسلامی مشارکت کند را به کار گیرد.»
العربیه نوشت؛ پمپئو در ادامه گفت: «همه کشورهایی که خواهان صلح و ثبات در خاورمیانه بوده و از مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنند، باید از تجارت اسلحه با جمهوری اسلامی خودداری کنند.»