روحانی: قرنطینه نداریم؛ نه امروز، نه عید و نه بعد از آن

0
283

حسن روحانی با تاکید بر اینکه چیزی به نام قرنطینه نه امروز و نه در ایام عید نداریم و خدمات طبق روال به مردم ارایه می شود، گفت: هرگونه محدودیت در ستاد ملی مبارزه کرونا در تهران تصمیم گیری می‌شود.

حسن روحانی امروز یکشنبه ۲۵ اسفند ماه پس از جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی با اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست امروز گفت: در جلسه امروز موضوعات اقتصادی و اینکه موضوع کرونا در شرایط کسب و کار آنها تاثیرگذار بوده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: اولا تصمیم جمع بر این بود و بر این تاکید کردیم که شرایط اقتصادی، روند اقتصادی، تعامل مردم و فعالیت اقتصادی علیرغم اینکه با کرونا مواجه هستیم و پروتکل‌هایی را از نظر بهداشتی باید مورد توجه قرار دهیم باید عادی باشد و نگذاریم در زمینه فعالیت اقتصادی مشکلی ایجاد شود.

روحانی ادامه داد: البته در بعضی کسب و کارها به طور طبیعی مشکلاتی ایجاد کرده و ما در جلسه دنبال این بودیم بتوانیم به ‌آنهایی که در این شرایط دچار مشکل هستند، کمک کنیم.

حسن روحانی اضافه کرد: دوم اینکه ما چیزی به نام قرنطینه نداریم اصلا اینکه شایع شده در تهران یا بعضی شهرها برخی فروشگاه‌ها و برخی مشاغل قرنطینه هستند اصلا چنین چیزی وجود ندارد. نه امروز قرنطینه است، نه ایام نوروز، نه بعد و قبلش و همه در کسب و کار و فعالیت خود آزادند.

 وی یادآورشد: خدمات دولت هم به طور معمول به مردم خواهد رسید منتهی همه تلاش ما این است فعالیت اقتصادی و خدمات دولت به گونه‌ای باشد که مردم بیشتر در خانه بمانند و یا اگر اقدامی انجام می‌شود در چهارچوب پروتکل بهداشتی باشد.

روحانی گفت: نسبت به اینکه کاری تعطیل شود، روز و ساعتی تعطیل شود، کسب خاصی مورد محدودیت قرار بگیرد، مرجع آن فقظ ستاد ملی در تهران است. استان‌ها به هیچ عنوان حق تصمیم گیری ندارند نه استانداران و نه بخش‌های بهداشتی. هرگونه محدودیت در ستاد ملی تصمیم گیری می‌شود بنابراین در استان‌ها در این زمینه نباید اقدامی صورت بگیرد.