رسانه‌های کرد: نیروهای مجاهدين خلق به كردستان عراق منتقل مى شوند

0
401

برخى رسانه هاى کردستان عراق خبر از مذاکراتی میان مسعود بارزانی و مسئولانی از سازمان مجاهدین خلق  خبر دادند که برپایه آن توافق شده تا نیروهای این گروه اپوزیسیون ایرانی، به کردستان عراق منتقل شوند.

در گزارشى كه سايت جنبش گوران كردستان جمعه 20 ژوئن 2014 منتشر كرد، آمده است: “منابع نزدیک بە مجاهدین خلق فاش کردند کە این سازمان مستقیما از طریق حکومت  کردستان عراق قصد دارد نیروهای خود را از بغداد بە کردستان انتقال دهد”.

اين گزارش مى افزايد كه پیشنهاد انتقال نیروهای مجاهدین طى دیدار احمد الجربا رئیس ائتلاف ملى اپوزیسیون سوریە با مسعود بارزانی، در فرانسه مطرح شده بود و طبق هماهنگی به وجود آمده، قرار است نيروهاى مجاهدين خلق به زودى در كردستان عراق مستقر خواهند شد.

لازم به ذكر است كه مجاهدين خلق تا كنون در اين رابطه هيچگونه خبر يا اظهار نظرى منتشر نكرده اند.

گفتنى است كه سازمان مجاهدین خلق  پس از سقوط هم پیمان استراتژیک خود رژيم صدام حسین، 2003 فشارها و حملات زيادى را از سوى جمهورى اسلامى  و متحدانش در عراق متحمل شد.

به گزارش العربیه؛ سایت وال استریت ژورنال، در 11مارس، 2014 نوشت : دولت نوری مالکی جسد 46مرد و 6زن از اعضای مجاهدین خلق كه در جریان حمله به کمپ اشرف در سپتامبر 2013 کشته شدند را در مكان نامعلومى دفن كرده است.

سازمان مجاهدین خلق از جمله گروه‌های حاضر در انقلاب جمهورى اسلامى بود که مدتی پس از پیروزی انقلاب، به گروه اپوزیسیون تبدیل شد. این گروه، مشی مسلحانه را برای مبارزه با جمهوری اسلامی برگزید.