دانیال زاده، سلطان فولاد و متهم بزرگ اقتصادی دستگیر شد

0
505

رسول دانیال زاده ابر‌بدهکار بانکی که پس از گریختن از ایران مدتی در آلمان اقامت کرده بود که پس از سفرش به دبی و سپس همکاری کشور امارات با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ایران برگردانده شد!

رسول دانیال زاده نمین اهل اردبیل، سلطان فولاد ایران و مالک برج های لوکس روما رزیدنس و فلورا کامرانیه تهران و یکی از ابر بدهکاران نظام بانکی کشور است که توانسته تسهیلات کم بهره فراوان را از شعب بانک ملت و ملی داخل و خارج از کشور به چنگ آورده و با پرداخت رشوه به مدیران بانکی به خصوص حسین فریدون (برادر حسن روحانی)، ثروت هنگفتی کسب کند. او دو پسر به نام امید رضا و اسرافیل و دو دختر به نام آرزو و آزاده دارد که همگی، عضو هیات مدیره شرکت های اقماری دانیال زاده به نام: شرکت صنایع لوله گالوانیزه روی پوشان قزوین، شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان، شرکت لوله گالوانیزه ماهان سمنان،  شرکت مجتمع فولاد گیلان، شرکت فولاد کاویان هستند.

به گزارش اخبار بدست آمده، دانیال زاده با همکاری شماری از پزشکان و مهندسان تجهیزات پزشکی، ۲ شرکت به نام طب و توسعه تپش و توسعه طب قلب تاسیس کرده و در زمینه صنعت سلامت کشور که از صنایع پر سود ایران عصر ۱۴۰۰ به شمار می رود، فعالیت دارد. خبرها از متواری شدن او از کشور در ماه های اخیر گزارش می دهد که گویا وی مسیر خاوری را در پیش  گرفته  است.

رسول دانیال زاده (سلطان فولاد ایران)، مثل: عباس ایروانی (سلطان قطعه سازی خودرو)، سید معین بارانی بهبهانی (سلطان پورشه و نساجی)، باقری درمنی (سلطان قیر و املاک)، مدلل ها  (سلطان  شکر)، وحید مظلومین (سلطان ارز  و سکه)، اسدالله عسگراولادی (سلطان خشکبار)، خاندان گرامی (سلطان واردات خودرو)، محسن احمدیان (سلطان پتروشیمی)، یک فعال کسب و کار در ایران بوده که راه و روش کاسبی را به خوبی می دانست و حوزه فعالیتش، منحصر به یک بخش خاص در اقتصاد نبود. همان طور که در اسناد این گفتار مشاهده می کنید، او در صنعت فولاد، در صنعت ساختمان سازی و صنعت واردات تجهیزات پزشکی و صنعت سلامت (با شرکت های توسعه طب قلب و طب  و توسعه تپش)، فعالیت داشت.

شایان ذکر است که رسول دانیال زاده، از دوستان حسین فریدون و نامش همواره در کنار نام برادر حسن روحانی دیده می شود. حسین فریدون، به جرم دریافت رشوه ۳۱۰  میلیارد ریالی و اتهامات اقتصادی، اوایل مهر  ۹۸ به ۵ سال زندان و رد مال محکوم شد. در سال ۱۳۹۵، نام دانیال زاده در کنار نام حسین فریدون قرار گرفت. دانیال زاده و مالامیری، با سفارش حسین فریدون، از بانک ملت شعبه دوبی، ۴۰۰ میلیون درهم با کارمزد صفر درصد وام گرفته و آن را در بانک ملت شعبه جهان کودک تهران، سپرده گذاری کرده و سود ۲۲ درصد گرفتند.

گزارشات تکمیلی بزودی در اختیار خوانندگان قرار خواهد گرفت