خواسته‌ی درویشان زندانی عمل به قانون تفکیک جرائم است

0
290

دو درویش زندانی در نامه‌ای به رئیس زندان فشافویه با اعلام حمایت از درویشانی که در آمار روزانه‌ی زندان شرکت نمی‌کنند گفته‌اند مادامی که قانون تفکیک جرائم در مورد درویشان زندانی اعمال نشود از حضور در آمار خودداری می‌کنند.

صالح‌الدین مرادی و محمدرضا درویشی، دو درویش محبوس در سالن ۹ تیپ ۱ زندان فشافویه به رئیس زندان گفته‌اند تجمیع درویشان زندانی در یک بند خواسته‌ای مطابق قانون است که مسئولان زندان زیر پا گذاشته‌اند.

درویشان زندانی پس از سرکوب سنگین روز هفتم شهریورماه توسط نیروهای گارد زندان، در میان زندانیان جرائم مواد مخدر و سرقت و قتل پراکنده شده و از نظر سلامت جسم و روان در معرض خطرهای جدی هستند.

از سوی دیگر مسئولان زندان فشافویه با حضور در جمع زندانیان، ۱۳ درویشی را که از حضور در آمار خودداری کرده‌اند «شورشی» نامیده و گفته‌اند «عواقب این شورش بر عهده‌ی دراویش خواهد بود».

درویشان زندانی با قانونی خواندن اعتراض خود، سخنرانی رئیس و مجموعه مسئولان زندان فشافویه در میان زندانیان را فرار به جلو توصیف کرده و می‌گویند که مسئولان زندان با تحریک زندانیان در پی ایجاد درگیری و سرکوب دوباره‌ی درویشان هستند.

پیش‌تر دو زندانی درویش که اعلام کرده بودند در اعتراض به اجرایی نشدن آیین‌نامه اجرایی زندان‌ها از شرکت در آمار خودداری می‌کنند از سوی زندانیان مورد ضرب و جرح قرار گرفته بودند. ضرب و جرحی که گفته می‌شود به تحریک و با حمایت مسئولان زندان فشافویه انجام شده است.

اینک ۱۳ درویش زندانی به نام‌های احمد ایرانی‌خواه، سعید دوراندیش، سخاوت سلیمی، اکبر داداشی، صالح‌الدین مرادی، سعید سلطانپور، محمدرضا درویشی، مجید رشیدی، بابک مرادی، مجید مرادی، فرنام فرهنگ، محسن نوروزی و حیدر تیموری در اعتراض به اجرایی نشدن مصوبات آیین‌نامه اجرایی زندان‌ها در آمارگیری زندان شرکت نمی‌کنند.

به گزارش مجذوبان نور؛ ماده ۶۵ این آیین‌نامه می‌گوید: «زندانیان حسب سابقه، سن، جنسیت، نوع جرم، تابعیت، مدت مجازات، وضع جسمانی و روانی و چگونگی شخصیت و استعداد به يكی از قسمت‌های زندان يا مؤسسات تأمینی و تربیتی معرفی می‌شوند».