احتمال حمله‌ی گسترده به درویشان زندانی در زندان فشافویه

0
234

مسئولان زندان فشافویه خودداری اعتراضی جمعی از درویشان زندانی از حضور در آمارگیری زندان را «شورش» خوانده و خبر از احتمال درگیری با آنان را داده‌اند.

بابک مرادی درویش زندانی در یک فایل صوتی از سخنرانی مسئولان زندان فشافویه در جمع زندانیان خبر داده و گفته است که مسئولان زندان، خودداری اعتراضی درویشان زندانی از حضور در آمارگیری زندان را «شورش دراویش زندانی» خوانده‌اند.

این درویش گنابادی از پیوستن خود و ۳ درویش زندانی دیگر به نام‌های محسن نوروزی، مجید مرادی و فرنام فرهنگ به جمع درویشانی که از حضور در آمارگیری زندان خودداری کرده‌اند خبر داده و می‌گوید مسئولان زندان در پی ایجاد شورشی ساختگی هستند تا درویشان زندانی را مقصر جلوه دهند و سرکوب کنند.

به گفته‌ی وی مسئولان زندان فشافویه به زندانیان گفته‌اند عواقب این شورش بر عهده‌ی درویشان زندانی است.

پیش‌تر دو درویش گنابادی به نام‌های احمد ایرانی‌خواه و سعید دوراندیش توسط زندانیانی که از سوی مسئولان زندان تحریک و تطمیع شده بودند مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تهدید شده‌اند در صورتی که در آمار شرکت نکنند بار دیگر مورد آزار و اذیت قرار خواهند گرفت.

به گزارش مجذوبان نور؛ درویشان معترض به عدم اجرای اصل تفکیک جرائم که جمع آنان به ۱۱ نفر رسیده است خطاب به رئیس زندان فشافویه گفته‌اند نگهداری درویشان در بندهای سرقت و اشرار و قتل و مواد مخدر اقدامی غیرقانونی و خلاف مصوبات آیین‌نامه اجرایی زندان‌هاست. آنها همچنین نگهداری درویشان زندانی در این بندها را مصداق شکنجه و آزار روحی دانسته و گفته‌اند مطابق قانون، تمام درویشان زندانی باید در یک بند تجمیع شوند.