حمله به مواضع کتائب حزب‌الله نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی توسط آمریکا

0
490

ساعاتی پس از حمله پهپادی به پایگاه ائتلاف بین‌المللی در اربیل، شمال عراق، نیروهای آمریکایی‌ها به این حمله پاسخ دادند و پنتاگون اعلام کرد که شامگاه دوشنبه، تاسیسات گروه‌های شبه نظامی وفادار به جمهوری اسلامی از جمله «کتائب حزب‌الله» را بمباران کرد.

به گفته منابع امنیتی، در نتیجه این بمباران یک عضو شبه‌نظامیان کشته و 6 نفر از آنها مجروح شدند. همچنین 10 نفر از نیروهای امنیتی عراق مجروح شدند.

طبق بیانیه پنتاگون که سه‌شنبه 5 دی منتشر شد، این حملات در پاسخ به مجموعه حملات شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی علیه آمریکایی در عراق و سوریه صورت گرفت.

گفتنی است که در حمله‌ اخیر این گروه‌ها در روز گذشته به یک پایگاه هوایی، سه سرباز آمریکایی زخمی شدند، که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

العربیه نوشت؛ لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که «هدف از این حملات، از کار انداختن قدرت شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی است.» به گفته او «آمریکا به دنبال تنش و ایجاد درگیری در منطقه نیست، اما از حفظ منافع خود دریغ نخواهد کرد.»

در همین حال یک منبع امنیتی گفت، آمریکایی‌ها مواضع گروه‌های مسلح در استان بابل و استان واسط جنوب عراق را هدف قرار دادند که این حملات باعث زخمی‌شدن شماری از نیرو‌های الحشدالشعبی شده است.