حمله اسرائیل به اهداف جدید در حومه حمص

0
429

ارتش اسرائیل در واکنش به موشک‌پرانی صورت گرفته از سوی سوریه، علاوه بر منطقه‌ای در حومه استان حمص، مناطق دیگری را نیز بمباران کرد تا شمار حملات این کشور به سوریه در 6 ماه گذشته به 19 حمله برسد.

افیخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل، یکشنبه 11 تیر اعلام کرد جنگنده‌های کشورش یک سامانه دفاع موشکی سوریه را منهدم کردند. این سامانه پیش از این یک موشک به سوی اسرائیل پرتاب کرده بود. او همچنین گفت که جنگنده‌های اسرائیل اهداف دیگری را نیز در همان منطقه بمباران کرده‌اند.

موشک شلیک شده به سوی اسرائیل در آسمان منفجر شده و هیچ خساراتی به بار نیاورد، اما در واکنش به شلیک آن، اسرائیل مناطقی را در حومه شمال شرقی استان حمص بمباران کرد.

العربیه به نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه نوشت؛ این مناطق به طرفداری از حزب‌الله لبنان مشهور بوده و گمان می‌رود در آنجا انبارهای مهمات شبه‌نظامیان هوادار ایران وجود داشته باشد. این حمله نوزدهمین حمله اسرائیل به سوریه در 6 ماه گذشته است.

اسرائیل در 14 ژوئن نیز به مناطقی در نزدیکی دمشق حمله و انبارهای مهمات شبه‌نظامیان نیابتی جمهوری اسلامی را بمباران کرد. در پی این حمله یک سرباز ارتش سوریه زخمی شد.

ارتش اسرائیل معمولا درباره عملیات صورت گرفته اظهار نظر نمی‌کند، اما همواره گفته است که مانع از حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه خواهد شد.