حذف صدها حساب مرتبط با حماس از ایکس

0
445

به گفته مدیرعامل شبکه اجتماعی ایکس (توییتر)، این پلتفرم صدها حساب کاربری و همچنین ده‌ها هزار محتوای مرتبط با حماس را از زمان حمله این گروه به اسرائیل، حذف یا برچسب گذاری کرده است.

لیندا یاکارینو، مدیرعامل ایکس، در پاسخ به هشدار اخیر یک مقام ارشد اتحادیه‌ اروپا در مورد نحوه پیروی شبکه اجتماعی ایکس از قوانین سختگیرانه جدید این اتحادیه که با هدف پاکسازی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی وضع شده‌اند، امروز، پنجشنبه دوازدهم اکتبر، تلاش‌های ایکس برای کنترل محتوای غیرقانونی ارائه شده در این پلتفرم را تشریح کرد.

وی طی نامه‌ای که در این شبکه اجتماعی منتشر شد، در پاسخ به تیری برتون، کمیسر اتحادیه‌ اروپا، ضمن یادآوری مسئولیت جهانی این شبکه برای محافظت از کاربران و مکالمات عمومی و همچنین اطمینان از دسترسی بلادرنگ همه به اطلاعات، تاکید می‌کند که پلتفرم ایکس «از آغاز درگیری تاکنون، صدها حساب کاربری وابسته به حماس را شناسایی و از این پلتفرم حذف کرده … و در طول این بحران دائماً در حال تغییر و تحول، به طور متناسب و مؤثر در حال ارزیابی و رسیدگی به محتواهای جعلی و دستکاری شده است».

رادیوفرانسه نوشت؛ به گفته لیندا یاکارینو «در ایکس جایی برای سازمان‌های تروریستی یا گروه‌های افراطی خشونت‌گرا وجود ندارد» و این شرکت به «تلاش‌های پیشگیرانه و همچنین حذف این حساب‌ها در هر لحظه» ادامه می‌دهد.

تیری برتون، کمیسر اتحادیه‌ اروپا، روز گذشته در نامه‌ای به ایلان ماسک، رئیس شبکه اجتماعی ایکس، تعهد خود برای حذف محتوای غیرقانونی در ارتباط با حملات حماس به اسرائیل را یادآور شده و تصریح کرده بود: «به دنبال حملات تروریستی حماس علیه اسرائیل، ما شواهدی داریم که نشان می‌دهد از پلتفرم ایکس برای انتشار محتوای غیرقانونی و اطلاعات نادرست در سطح اتحادیه‌ اروپا استفاده می‌شود.»

وی همچنین تاکید کرده بود که «این امر به ویژه در مورد محتواهای خشونت‌آمیز و تروریستی که به نظر می‌رسد در این پلتفرم منتشر می‌شود، مهم است. علاوه بر این، چنین مطالبی باید در اسرع وقت حذف شوند.»