جمهوری آذربایجان از انهدام یک واحد جاسوسی امنیتی جمهوری اسلامی در این کشور خبر داد

0
71

یک خبرگزاری از جمهوری آذربایجان از بازداشت حدود بیست شهروند آذربایجانی توسط نیروهای امنیتی این کشور به اتهام همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی خبر داد.

آپا در این گزارش، فهرست حدود بیست نفره‌ای را منتشر کرده است که تحت عنوان فعالیت تبلیغی دینی، اقدام به فروش گسترده مواد مخدر و فعالیت مذهبی به نفع جمهوری اسلامی در جمهوری آذربایجان کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، هدف این گروه تغییر «ارزش‌های سکولار» جمهوری آذربایجان و ترویج اعتیاد به مواد مخدر در بین قشر جوان این کشور بوده است.

العربیه به نقل از آپا(خبرگزاری آذری‌پرس) نوشت؛ عملیات شناسایی و بازداشت این افراد تحت رهبری و نظارت وزارت کشور آذربایجان صورت گرفته است.

تصاویری که آپا از افراد بازداشت‌شده منتشر کرده است، نشان می‌دهد این عده در ایران حضور داشته و‌ در مراسم دینی مختلفی شرکت کرده‌اند.

در این تصاویر برخی از آن‌ها پرچم «حزب‌الله» لبنان را حمل کرده و در کنار تصاویری از قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران دیده می‌شوند.

روابط بین تهران و باکو‌ در ماه‌های گذشته همراه با تنش‌های روز افزونی بوده است.

شماری از نمایندگان مجلس ملی آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در ماه جاری، رویکرد «مداخله‌جویانه» جمهوری اسلامی در امور داخلی جمهوری آذربایجان را محکوم کردند.