تحریم 10 فرد و نهاد دیگر از جمهوری اسلامی توسط شورای اروپا

0
418

شورای اروپا، جمعه 24 شهریور با صدور بیانیه‌ای، دهمین بسته از اقدامات محدود‌کننده را علیه چهار فرد و شش نهاد مسئول در نقض جدی حقوق بشر در ایران اعمال کرد.

در این گزارش آمده، «جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در ستاد مرکزی امنیت امام علی(ع) و فرماندهان انتظامی استان‌های مازندران و فارس در فهرست تحریم‌های جدید قرار دارند.»

همچنین زندان کچویی کرج و مدیر آن، زندان‌های سنندج، زاهدان و اصفهان، خبرگزاری «تسنیم» به همراه شورای عالی فضای مجازی مشمول تحریم‌های جدید این شورای اروپایی هستند.

بیانیه شورای اروپا خاطرنشان کرده است که اکنون در مجموع 227 فرد و 43 نهاد در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا هستند.

این تحریم‌ها و محدودیت‌ها شامل مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا و ممنوعیت در دسترس قرار دادن وجوه یا منابع اقتصادی برای افراد فهرست شده است.

العربیه به نقل از وب‌سایت شورای اروپا نوشت، همچنین صادرات تجهیزاتی که ممکن است برای سرکوب داخلی و یا شنود بر مخابرات مورد استفاده قرار گیرد، به ایران ممنوع است.

اتحادیه اروپا در این بیانیه، حمایت خود را از «آرمان اساسی مردم ایران برای آینده‌ای که در آن حقوق جهانی بشر و آزادی‌های اساسی آنها محترم شمرده، محافظت و برآورده شود»، ابراز داشت.

روز جمعه ایالات متحده، کانادا، استرالیا و بریتانیا در اقدامی هماهنگ، تحریم‌هایی را علیه افراد و نهادهای جمهوری اسلامی اعمال کردند.

شهردار تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز سه خبرگزاری حکومتی نزدیک به سپاه پاسداران شامل «تسنیم»، «فارس» و «پرس تی وی»، از جمله مقامات و نهادهای تحریم شده امروز هستند.