به دلیل عدم حضورقاضی پرونده؛ دادگاه قاتل مرحوم وحید بنانی برگزار نشد

0
524

دادگاه رسیدگی به اعتراض خانواده مرحوم وحید بنانی که پیش از این حکم به شبه عمد بودن قتل این مهندس جوان داده بود، به دلیل عدم حضور قاضی پرونده در جلسه رسیدگی، برگزار نشد.

جمعی از دراویش گنابادی استان فارس، که پیش از این با ارسال نامه‌ای خطاب به دادستان کوار، خواستار محاکمه و مجازات آمرین و مباشرین قتل این مهندس جوان شده بودند، امروز نیز برای حضور در جلسه محاکمه گرد هم آمده بودند اما این گردهمایی به امنیتی شدن جو اطراف دادگاه منجر شد و به قرق ماموران انتظامی و امنیتی در آمد.

همچین قرار بود در این جلسه از رسیدگی به پرونده مرحوم بنانی، نماینده اداره اطلاعات شیراز و دادستان کوار حضور داشته باشند.

یادآور می‌شود دراویش گنابادی در نامه‌ای که خطاب به دادستان کوار نوشته بودند، تاکید کرده بودند «ما برای دفاع از خون به نا‌حق ریخته شده برادر ایمانیمان، با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی مصرانه پیگیر موضوع بوده و در حد توان نمی‌گذرایم که خون آن مرحوم پایمال خودسری‌ها و تصمیمات سلیقه‌ای قانون ستیزان و قانون گریزان گردد.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور،مرحوم بنانی در جریان حادثه آفرینی عده‌ای از قشریون مذهبی و بسیجی نمایان شهرستان کوار که در نتیجه تحریک دو نفر آخوند، علیه دراویش گنابادی به ایراد شعار و درگیری فیزیکی پرداخته بودند، جان باخت. در گزارش هیات کار‌شناسان رسمی دادگستری تصریح شده بود که آقای بنانی با اسلحه کلت کمری توسط مامورین امنیتی حاضر در محل به قتل رسیده است.

حادثه کوار نه تنها به مرگ آقای بنانی محدود نبود بلکه موجی گسترده از بازداشت‌ها و حبس‌های طولانی مدت را برای دراویش گنابادی و وکلای آن‌ها در پی داشت. در جریان این حادثه هفت وکیل و فعال حقوق دراویش که پی گیر حادثه یاد شده بوده و به اطلاع رسانی خبری درباره آن پرداخته بودند جمعا به ۶۰ سال حبس محکوم شدند.