بمباران مواضع نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در سوریه توسط آمریکا

0
452

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده روز دوشنبه، ساعاتی پس از حملات هوایی شبانه آمریکا به دو پایگاه مورد استفاده گروه‌های وابسته به سپاه قدس جمهوری اسلامی در سوریه تاکید کرد که حملات علیه گروه‌های مرتبط با جمهوری اسلامی در صورت ادامه حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه ادامه می‌یابد.

نیروی هوایی آمریکا یکشنبه شب دومین حمله هوایی خود را طی ۵ روز گذشته علیه مواضع جمهوری اسلامی در سوریه انجام داد. وزیر دفاع آمریکا گفت: «حملات به ترتیب علیه یک مرکز آموزشی و یک اقامتگاه تحت حفاظت» در نزدیکی شهرهای بوکمال و میادین انجام شد. 

وزارت دفاع ایالات متحده هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به ادامه حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه، «حمله‌های دقیقی را با دستور مستقیم جو بایدن، رئیس جمهوری، به تاسیساتی در شرق سوریه انجام داده که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

یورونیوز نوشت؛ این سومین بار در کمتر از سه هفته و دومین بار در کمتر از ۵ روز گذشته است که ارتش آمریکا پایگاه‌های مرتبط با جمهوری اسلامی را در سوریه هدف قرار می‌دهد، ایران از گروه‌های مسلحی که واشنگتن آنها را به افزایش حملات علیه نیروهایش در خاورمیانه متهم می‌کند، حمایت می‌کند، حملاتی که بنا بر اعلام آمریکا از ۱۷ اکتبر گذشته و در پی حمله موشکی حماس به خاک اسرائیل به ۴۵ مورد رسیده است.

در همین حال، دیده بان حقوق بشر سوریه (OSDH) گزارش داد که ۸ عضو گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی در حمله هوایی یکشنبه شب آمریکا به شرق سوریه کشته شدند.