انهدام ۱۳۰ شفت تونل در غزه از شروع عملیات زمینی توسط سربازان اسرائیل

0
518

نیروهای اسرائیل تونلی را در مجاورت مدرسهٔ آژانس کار و امداد سازمان ملل در بیت حنون کشف کردند، و نیز یک ورودی کنار ساختمان یافتند با باتری-های اتوموبیل که گمان می-رود به سیستم تهویهٔ هوای تونل متصل باشد.

نیروهای دفاعی اسرائیل روز چهارشنبه گفت از هنگام عملیات زمینی اسرائیل در ماه گذشته که به منظور انهدام زیرساخت-های حماس در ناحیهٔ محصورهٔ فلسطینی آغاز شد، حدود ۱۳۰ شفت تونل در نوار غزه تخریب شد.

به دنبال حملهٔ عظیم غافلگیرانهٔ ۷ اکتبر به جنوب اسرائیل، که طی آن تروریست-ها به خاک کشور تجاوز کرده و حدود ۱۴۰۰ نفر که اکثر ا در جوامع غیرنظامی و در خانه-های خود و یا در فستیوال موسیقی در فضای باز بودند را با روش-هایی وحشیانه که از آن فیلم نیز تهیه کردند، به قتل رساندند، اسرائیل سوگند خورد گروه تروریستی فوق که از ۲۰۰۷ تا کنون در غزه حکمرانی می-کند را نابود کند. تروریست-ها همچنین ۲۴۰ گروگان در سنین گوناگون را نیز ربودند که گمان می-رود در اماکن زیرزمینی در غزه در اسارت باشند.

حماس شبکهٔ وسیعی از تونلهای زیرزمینی در ناحیهٔ محصوره دارد که برای قاچاق کالا و تسلیحات، و نیز تحرکات رزمنده-ها استفاده می-شود. تخلیه و تخریب این تونلها ضمن تعمیق و توسیع تهاجم زمینی در جنگ با حماس، برای اسرائیل اهمیت اساسی داشته است.

اسرائيل بارها هشدار داده است که شهر غزه و دیگر نواحی شمال غزه ، از جمله زیر بیمارستان شفا، و تأسیسات وسیع زیرزمینی، که گمان می-رود پایگاه اصلی عملیات حماس است را زیر بمباران شدید گرفته است.

تایمز اسرائیل نوشت؛ نیروهای دفاعی اسرائیل روز چهارشنبه گفتند سربازان تیپ ۴۶۰ با نیروهای مهندسی شماری ورودی تونل کنار بنایی با باتری-های اتوموبیل کشف کردند که گمان می-رود به سیستم تهویهٔ هوای تونل وصل باشد.

ارتش همچنین گفت سربازان تونلی در مجاورت مدرسهٔ آژانس کار و امداد سازمان ملل در ناحیهٔ بیت حنون در شمال غزه کشف کرده، و منهدم کردند.

نیروهای دفاعی اسرائیل گفت لشکر ذخیرهٔ ۲۵۲ این ناحیه را در جنگ با عاملان حماس در روزهای اخیر تصرف کرد، و زیرساخت گروه تروریستی، از جمله تونل، مجتمع-ها و مواضع پرتاب را نابود کرد.