بالاگرفتن تنش میان پاکستان و جمهوری اسلامی پس از حمله موشکی پاکستان در جواب حمله موشکی جمهوری اسلامی

0
511

وزارت خارجه پاکستان صبح امروز در بیانیه‌ای با تایید حمله به نقاطی در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که «شماری تروریست‌ در این عملیات کشته شدند.»

از سویی یک مقام اطلاعاتی پاکستان گفت که نیروهای پاکستانی برای هدف قرار دادن شبه‌نظامیان بلوچ حملاتی را در خاک ایران انجام دادند.

نیمه شب گذشته گزارش‌هایی از حمله «راکتی» پاکستان به چند هدف در شهرستان سراوان مخابره شد.

العربیه نوشت؛ علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان، پنج‌شنبه 28 دی از افزایش شمار کشته‌شدگان حمله پاکستان به یکی از روستاهای سراوان در استان سیستان و بلوچستان به 9 نفر خبر داد.

بنا به اظهارات مرحمتی، این حمله موشکی پاکستان، سحرگاه پنج‌شنبه 28 دی، به یکی از روستاهای مرزی ایران در محدوده شهرستان سراوان انجام شده که در آن «سه زن و چهار کودک و دو مرد غیر ایرانی کشته شدند.

سپاه پاسداران، سه‌شنبه پایگاه‌های گروه «جیش العدل» مخالف جمهوری اسلامی را در خاک پاکستان مورد هدف قرار داد.

وزارت خارجه پاکستان، روز گذشته اعلام کرد، اسلام آباد سفیر خود از تهران را در اعتراض حمله جمهوری اسلامی به خاک پاکستان فراخواند.

همچنین یورونیوز نوشت؛ در بیانیه روز پنجشنبه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است که این کشور کاملاً به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذارد و «تنها هدف از اقدام امروز تامین امنیت و منافع ملی خود پاکستان بوده که در درجه اول اهمیت قرار دارد و قابل خدشه نیست.»

پیشتر اسلام‌آباد در بیانیه‌ای شدیداللحنی با محکوم کردن حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به پایگاه‌های گروه جیش‌العدل در داخل خاک پاکستان، آن را «نقض حریم هوایی» خود توصیف کرده و در مورد پیامدهای آن هشدار داده بود.

وزارت خارجه پاکستان روز چهارشنبه ۱۷ ژانویه در بیانیه‌ای هشدار داده بود که نقض حریم هوایی پاکستان «کاملا غیرقابل قبول» بوده و می‌تواند «عواقب جدی» به دنبال داشته باشد.