انگلستان از اموال بابک زنجانی و دانشگاه صنعتی شریف رفع تحریم کرد

0
474

بابک زنجانی و شرکت‌های وابسته به او از فهرست تحریم‌های بریتانیا حذف شدند. به گزارش منابع خبری، وزارت دارایی انگلستان شش فرد و موسسه، از جمله بابک زنجانی بازرگان زندانی ایرانی و دانشگاه صنعتی شریف را از فهرست تحریم‌های خود خارج ساخت.

به این ترتیب طبق تصمیم دولت لندن شرکت سورینت متعلق به بابک زنجانی نیز از این فهرست حذف شده و این موسسات می‌توانند دارائی خود را به هرجا که مایل بودند منتقل نمایند.

همزمان شرکت ملی نفتکش ایران، شرکت بیمه معلم و بانک سینا، سه موسسه دیگری هستند که از لیست تحریم‌ها حذف شدند.

وزارت خزانه داری روز جمعه این دستور را صادر کرده و در اطلاعیه خود گفته است که لغو تحریم‌های این اشخاص و موسسات بر اساس حکم دادگاه اتحادیه اروپا مستقر د رلوگزامبورگ صورت گرفته است.

حکم پایان تحریم‌های این افراد موسسات در فاصله روزهای چهارم ژوئن تا سوم ژوئیه سال جاری میلادی صادر شده بود، ازاین رو وزارت خزانه داری انگلستان می‌گوید: از انجایی که تا دو ماه بعد از صدورحکم دادگاه اتحادیه اروپا، تقاضای تجدید نظر به دادگاه ارائه نشده است، حکم دادگاه مبنی بر لغو تحریم‌ها لازم الاجراست و دارایی موجود در این فهرست آزاد خواهد شد.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، سامانه خبری بولتن، که در ایران منتشر می شود، درباره این رویداد که آنرا رویدادی سیاسی و سناریویی دولبه دانسته است گفته: از یک سو در صورت اقدام سریع قوه قضائیه (جمهوری اسلامی) می‌تواند به برگرداندن اموال بیت المال منجر گردد و سناریوی دوم این است که آزادی اموال بابک زنجانی می‌تواند راه را چنان هموار سازد که بتواند این اموالب را به هر نقطه دیگری از دنیا انتقال بدهد.