امیر کاستاریکا فیلمی درباره جنگ جهانی دوم می‌سازد

0
170

امیر کاستاریکا کارگردان مشهور صرب فیلم جدیدش را با موضوع جنگ جهانی دوم در بلاروس جلوی دوربین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیلم جدید امیر کاستاریکا با اقتباس از رمانی به نام «اگر حالا نه، پس کی؟» موضوع جنگ جهانی دوم را در مرکز توجه خود قرار خواهد داد.

این رمان نوشته پریمو لوی نویسنده ایتالیایی است که در سال 1982 منتشر شده و قرار است با همکاری مشترک فرانسه و بلاروس ساخته شود.

کاستاریکا که آخرین فیلمش با عنوان «عشق و مرگ» را دو سال پیش با بازی مونیکا بلوچی ساخت، گفته است فیلمبرداری فیلم جدیدش در سال 2015 انجام می‌شود و بخشی از آن در بلاروس و بخشی در ایتالیا جلوی دوربین می رود.

ماجرای این فیلم درباره دو مبارز مقاومت یکی یهودی و دیگری بلاورس است که در جنگ جهانی دوم هر دو باید از دست نازی‌ها فرار کنند و در این مسیر از بلاروس تا میلان را طی کنند.

کاستاریکا داستان این فیلم را با همکاری همکار طولانی مدتش گوردون میهیک نوشته است.

این کارگردان صرب که دو باره برنده نخل طلای کن شده مهمان افتخاری جشنواره فیلم بلاروس در سال 2010 بود و جایزه یک عمر دستاورد سینمایی را از رییس جمهوری این کشور آلکساندر لوکاشنکوف دریافت کرد.

کاستاریکا که متولد سارایوو است، یک بار نخل طلای کن را برای «وقتی بابا ماموریت رفته بود» و یک بار نیز برای «زیر زمین» دریافت کرده است. او خرس نقره‌ای برلین را هم برای فیلم «رویای آریزونا» در کارنامه اش دارد. او هر سال یک فستیوال فیلم و موسیقی نیز با نام کاستندورف برگزار می کند که در درونگراد در یک دهکده چوبی که او در 250 کیلومتری بلگراد برای ساخت فیلمش ساخته بود برگزار می شود.

کاستاریکا فیلمی نیز درباره زندگی دیگو مارادونا ستاره قدیمی فوتبال آرژانتین در سال 2008 ساخته است.