غنچه قوامی دست به اعتصاب غذا زد

0
143

غنچه قوامی پس از ۱۰۰ روز بازداشت موقت، در اعتراض به بلاتکلیفی خود در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کلمه، خانم قوامی که از بازداشت شدگان روز مسابقه والیبال ایران و ایتالیا در روز سی ام خرداد است و از نهم تیرماه بی وقفه در بازداشت است، از روز چهارشنبه نهم مهرماه اقدام به اعتصاب غذا کرده است.

او که از مدت ها قبل بازجویی نداشته است، هنوز در بازداشت موقت به سر می برد و این در حالی است که پرونده وی در مرحله بازپرسی و دادسرا تکمیل و برای محاکمه به دادگاه ارسال شده است. اما هنوز زمان محاکمه وی تعیین نشده است.

مادر غنچه قوامی دیروز در فیس بوک خود با تایید این خبر، نوشت که پس از ۱۹ روز ممنوع الملاقاتی، توانسته دخترش را ببیند و خبردار شده که در همین مدت شخصی به نام “دهلوی” وارد زندان شده و سعی کرده خانم قوامی را برای عزل وکیلش آقای علیزاده طباطبایی و جایگزینی خودش راضی کند!

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان؛ غنچه قوامی شهروند انگلیسی ایرانی‌الاصل روز ۳۰ خرداد سال جاری به منظور تماشای مسابقه والیبال به ورزشگاه آزادی مراجعه کرده بود که در آنجا دستگیر و ساعاتی بعد آزاد شد. وی چند روز بعد برای پس گرفتن لوازم شخصی خود اقدام کرده بود که دوباره بازداشت شد.

ماموران در همان روز منزل این دختر ۲۵ ساله را نیز تفتیش کردند و او از آن زمان تا امروز همچنان در بازداشت به سر می برد.

سخنگوی قوه قضاییه چندی پیش ادعا کرد که پرونده غنچه قوامی ربطی به موضوع ورزش ندارد، هر چند که در یک نقطه مربوط به این امر صورت گرفته باشد.

دو هفته پیش، ۳۰۰ نفر از فعالان مدنی، سیاسی و فرهنگی با امضای نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، با اشاره به شرایط سخت غنچه قوامی در بازداشتگاه اوین، خواهان رعایت حقوق قانونی و شهروندی او و تلاش دولت برای فراهم کردن مقدمات آزادی وی شدند.

امضاکنندگان این نامه تاکید کردند که «نقض حقوق متهم٬ برخورد امنیتی با ایرانیان بازگشته به کشور و بازداشت زنان خواهان ورود به استادیوم،» از نشانه‌های «مقاومت نهادهای امنیتی» در برابر اجرای وعده‌های حسن روحانی است که «سکوت و انفعال بیشتر دولت در برابر آن، امید جامعه به تحقق شعارهای انتخاباتی را خواهد کاست.»