اتهام جدید محمد جواد لاریجانی: «بعد از ۸۸، غرب، صوفیه را به فعالیت سیاسی تحریک کرده است»

0
188

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در واکنش به گزارش اخیر احمد شهید، غرب را مشوق فرقه‌های صوفیه برای انجام فعالیت‌های سیاسی معرفی کرد.

 محمد جواد لاریجانی، دبیرستاد حقوق بشر قوه قضاییه، شب گذشته در مصاحبه زنده تلوزیونی در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری در واکنش به گزارش اخیر احمد شهید، با مرتبط کردن حوادث سال ۸۸ و دخالت غربی‌ها به موضوع اقلیت‌های مذهبی، اظهار کرد که «پس از جریان فتنه سال ۸۸ یک تحولی در تعریفات غرب پیدا شد، از این غرب کسانی که در کشور ما جزء فرقه‎های مختلفی بودند و موضع‌گیری خاصی نداشتند را تشویق کرد که وارد فعالیت‎های سیاسی شوند».

وی با تایید این مطلب که «دراویش همیشه زندگی آرامی را در ایران داشته‌اند و اساسا صوفیه متاثر از عرفان است و با وجود تفاوت در اعتقادات، نزدیکی‌ها و نسبت‌هایی بین شیعیان و ایشان دیده می‌شود» عنوان کرد که بعد از ماجرای ۸۸ غرب بار‌ها دراویش را تحریک کرده است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور، این درحالیست که بر خلاف ادعای این مقام مسئول، برخورد با دراویش پیش از سال ۸۸ و به طور مشخص و بارز از سال ۸۴ با تخریب زنجیره‌ای حسینه‌های دراویش و اخراج گسترده دراویش از مشاغل دولتی، آغاز و با بازداشت‌های دراویش با اتهام‌های سیاسی و امنیتی ادامه یافت.