«آکوامن» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ DC شد

0
303

«آکوامن» بعد از کسب ۱۲.۴ میلیون دلار در ۷۹ بازار بین المللی در روز جمعه به رقم فروش ۶۴۹.۳ میلیون دلار در آنسوی مرزها دست یافت و بدین ترتیب به پرفروش ترین فیلم تاریخ DC تبدیل شد.

 فیلم ابرقهرمانی «آکوامن» سال جدید میلادی را نیز با صدرنشینی در گیشه داخلی آمریکا آغاز کرده و برآورد می شود فروش پایان هفته اش در گیشه داخلی آمریکا به ۳۰ میلیون و پانصد هزار دلار برسد و برای سومین هفته پیاپی در راس گیشه قرار بگیرد.

اما اتفاق مهم برای این فیلم ماجراجویانه با شرکت جیسون ماموا زمانی رقم خورد که فیلم بعد از کسب ۱۲.۴ میلیون دلار در ۷۹ بازار بین المللی در روز جمعه به رقم فروش ۶۴۹.۳ میلیون دلار در آنسوی مرزها دست یافت و بدین ترتیب به پرفروش ترین فیلم تاریخ DC  (دنیای سینمایی DC به مجموعه فیلم‌ های ابرقهرمانی آمریکایی که در یک دنیای مشترک واقع شده‌ اند و بر اساس شخصیت‌های دی‌سی کامیکس ساخته شده‌اند، گفته می شود) در بازارهای بین المللی تبدیل شد. این رکورد پیش از این از آن «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» ساخته کریستوفر نولان بود که در بیرون از آمریکا به رقم فروش ۶۳۶.۸ میلیون دلار دست یافته بود.

با وجود پیش بینی کاهش ۴۲ درصدی فروش داخلی «آکوامن» در این هفته، تاکنون مجموع فروش فیلم در دنیا به ۸۸۷ میلیون و ششصد هزار دلار رسیده است.

اما پس از فیلم «آکوامن»، رتبه دوم این آخر هفته به محل نزاع دو فیلم «اتاق فرار» و «مری پاپینز برمی گردد» تبدیل شده است و انتظار می رود هر دو این فیلم ها به رقم فروشی نزدیک به ۱۶ میلیون دلار برسند.

«اتاق فرار» فیلم ژانر وحشت روانشناسانه که این هفته با ۲۷۱۷ سالن سینما اکران خود را آغاز کرده است همانگونه که در بالا به آن اشاره شد انتظار می رود تا پایان هفته ۱۶ میلیون دلار به چنگ بیاورد. این میزان فروش افتتاحیه کمی بالاتر از آنچه پیش تر تخمین زده می شد، است.

فیلم «اتاق فرار» که محصول سونی است تا روز جمعه ۷.۷ میلیون دلار از آن خود کرده است. آدام رابیتل این فیلم را براساس فیلمنامه ای از براگی شات و ماریا مِلنیک کارگردانی کرده است. تیلور راسل و لوگان میلر نیز بازیگران این فیلم هستند.

«اتاق فرار» داستان ۶ غریبه است که خود را در وقایعی که از کنترل آنها خارج است مشاهده می کنند. آنها مجبورند یا بمیرند یا که از هوش خود برای یافتن سرنخ هایی استفاده کنند. فیلم در راتن تومیتوز امتیاز ۵۳% و در سینمااسکور درجهB را کسب کرده است.

احتمالا فیلم «مری پاپینز بر می گردد» اثر دیزنی نیز جایگاه سوم این هفته را کسب کند. این فیلم تاکنون ۱۲۸ میلیون دلار در گیشه داخلی آمریکا و ۸۵.۷ میلیون دلار در خارج از آمریکا فروش داشته است. با این توصیف مجموع فروش فیلم تاکنون به رقم ۲۱۳.۷ میلیون دلار رسیده است. در «مری پاپینز برمی گردد» امیلی بلانت در نقش مری پاپینز، پرستار بچه‌ها به همراه لین مانوئل میراندا حضور دارد.

«مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» محصول سونی و «بامبلبی» اثر کمپانی پارامونت نیز دیگر فیلم های پرفروش این هفته هستند که برای کسب جایگاه چهارم گیشه آخر هفته رقابت سختی با یکدیگر دارند. پیش بینی می شود «بامبلبی» با ۱۳ میلیون دلار بالاتر از انیمیشن «مرد عنکبوتی» با ۱۲.۷۵ میلیون دلار قرار بگیرد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» تا به امروز ۱۲۴ میلیون دلار در گیشه داخلی آمریکا فروش داشته است. این انیمیشن در خارج از مرزهای آمریکا نیز ۱۰۹ میلیون دلار فروخته است. فیلم «بامبلبی» هم از گیشه داخلی آمریکا ۸۸ میلیون دلار صید کرده و ۱۰۸ میلیون دلار نیز در بازارهای خارجی به دست آورده است.