پرده برداشتن یک مقام اطلاعاتی اسرائیلی از نقش تل‌آویو در ترور قاسم سلیمانی

0
49

تامیر هیمن، رییس سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (آمان) از نقش تل‌آویو در تغییر موضع دولت ترامپ نسبت به جمهوری اسلامی و همچنین نقش این کشور در ترور قاسم سلیمانی خبر داد.

ژنرال هیمن، جمعه یک اکتبر در مصاحبه‌ با خبرگزاری «والا» با اظهار خرسندی از عملیات ترور قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس، گفت، ترور سلیمانی پس از این صورت گرفت که تل‌آویو اطلاعاتی را مبنی بر حمله گسترده جمهوری اسلامی به نیروهای آمریکایی در خلیج به دولت ترامپ ارائه داد.

او با تائید نقش دستگاه اطلاعاتی اسرائیل در ترور قاسم سلیمانی گفت: «اطلاعات ما منجر به تغییر اقدام آمریکا علیه جمهوری اسلامی شد.»

قاسم سلیمانی که از سوی آمریکا در «فهرست تروریسم» قرار گرفته بود، در ژانویه 2020 طی حمله هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد.

العربیه نوشت؛ هیمن با این اظهار که ترور سلیمانی نتایج مثبتی به همراه داشته است، به اسماعیل قاآنی، جانشین قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: «این فرد توانایی و اختیار تصمیم‌گیری ندارند.»

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش خبر داد که ارتش این کشور برای حمله احتمالی به مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی، درخواست افزایش بودجه داده است.

این مقام ارشد اطلاعاتی به صدها حمله اسرائیل علیه مواضع جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان وابسته به این کشور در سوریه اشاره کرد و گفت، این حملات برای جلوگیری از انتقال تسلیحات پیشرفته به حزب‌الله و ممانعت از حمله به اسرائیل بوده است.

ژنرال هیمن در مورد فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی نیز افزود که این کشور به ساخت بمب اتمی نزدیک نیست.

جمهوری اسلامیاو در این زمینه گفت: «به‌رغم سطح بالای غنای اورانیوم، جمهوری اسلامی هنوز راه زیادی برای دستیابی به بمب اتمی دارد.»