هر قدر بحران در خلیج پارس گسترده تر، به همان نسبت انزوا و سرنگونی رژیم ملاها حتمی تر!! نوشتاری از بانو محترم مومنی روحی

0
206

هیچگاه نمی توان به صراحت گفت: « فلان » امر به « بهمان » مورد کاملا بی ارتباط است. زیرا در این جهان آکنده از رویدادهای متفاوت و اعجاب برانگیز، بسیاری از اتفاقاتی که در سراسر دنیا رخ می دهند. به گونه ای خاص، یا به طور معمولی به همدیگر مرتبط می شوند. این موضوع فقط در باره موارد و پدیده های طبیعی سنخیت ندارد. بلکه در رابطه با همه مسائل مربوط به آدم ها، به خصوص سیاست های بین المللی آنان نیز کاربرد زیادی می یابد!

ویژه آن که، در چهار دهه اخیر، که به سبب روی دادن انقلاب پلید اسلامی در ایران، فاسدترین و جنایتکارترین حاکمیت استبدادی گیتی، در ایران اهورائی ما شکل گرفته است. مورد مربوطه آنقدر وخیم و خطرناک پیش می رود؛ که نه فقط مردم ستمدیده ایران را می آزارد. بل تمامی ملت هائی را، که دولتمردان شان به نوعی در یک یا چند مورد، با سردمداران ستمگر جمهوری رسوای آخوندی به مخالفت می پردازند. را هم در بر می گیرد!

از دهه ها یا صدها سال پیش، که وسیله نقلیه ای مانند کشتی یا قایق های بزرگ طراحی و ساخته شده اند. و تقریبا از همان موقعی که کشتی های مسافرتی، مردم گیتی را بر روی دریاها و اقیانوس های بزرگ جهان، از مبداء ها به مقصد های شان می رسانند. غیر از ناخدای کشتی و معاون های او، خدمه های این وسایل سنگین مسافرتی یا باربری نیز هستند؛ که با همه گونه خدمات خود به مسافران، وسایل آرامش و آسایش ایشان حین سفرشان را تدارک می بینند؛ و با ارائه این خدمتگزاری ها به ایشان، سفرهای خوب و دلنشینی را برای آنان به وجود می آورند!

از همان ابتدا تا کنون، بیشترین خدمه های کشتی های گوناگون در جهان، آفریقائی تبار ها به خصوص از اهالی کشور بزرگ و قدیمی هندوستان می باشند. که به خاطر جمعیت بسیار زیاد در کشورشان، همچنین چیرگی فقر بر ملت این سرزمین، بسیاری از آنها ناگزیر، به انجام دادن هر کاری تن می دهند. چون که مرادشان از کار کردن، کسب درآمد برای گذران زندگانی خود و خانواده فقیرشان است. هیچگاه به نوع کاری که باید انجام بدهند نمی اندیشند. که صدالبته این نیز، یکی از هزاران دلایل زندگی مردم نیازمند، در کشورهای « جهان سومی » است. که از خوبی های دنیا هیچ بهره ای نبرده اند؛ ولی تا بخواهید، کم ترین بدی هائی هستند؛ که به میان جامعه آنها راه نیافته باشند!

اخیرا جمهوری بدنهاد و اشغالگر و ضد ایرانی و دشمن بشریت آخوندی، که چهل سال تمام مرزهای پر گهر ایرانزمین را، در تسلط جنایتکارانه خود دارد. جهت بر کرسی نشاندن حرف های بی منطق، و کارهای غیر اصولی خود در دنیا، و به کار بردن اموری که شباهت زیادی به زدن « پوزخند » به روی مخالفان شان دارد. به هر کاری دست می زنند؛ تا در این رهگذر، تفوق و برتری خود و حکومت اهریمنی شان را، به آنان نشان بدهند. یکی از شگردهای اخیر ایشان، توقیف نمودن کشتی های نفتکش در میان آب های خلیج همیشه پارس میهن مان، به ویژه در تنگه هرمز است. کار را به جائی رسانده اند؛ که حتی با یکی از اربابان و آورندگان خودشان بر سر قدرت در ایران هم، به خصومت برخاسته، و تا کنون، چند کشتی آنان را نیز توقیف کرده اند!

از آنجائی که کشور بزرگ هندوستان، به مدتی طولانی تقریبا ششصد سال، در استعمار انگلیسی ها قرار داشت. تا که سرانجام با مساعی میهن پرستانه « مهاتما گاندی » از زیر بار این ننگ بزرگ خارج شد. تنها سودی که این اسارت شش قرنی برای ملت هند در بر داشت؛ گویش ایشان به زبان بین المللی انگلیسی بود؛ که تقریبا زبان دوم آنها نیز محسوب می گشت و می شود. بر این اساس، کارگران هندی که به درستی به این زبان تسلط کافی را دارند. می توانند با تمام ملیت های گیتی همکاری داشته باشند. از اینرو کار کردن در کشتی های مسافرتی ، باربری یا بازرگانی، مخصوصا نزد انگلیسی ها، از امتیازهائی است که آنها دارند!

ظاهرا خدمه همه کشتی های نفتکش انگلیسی، که اخیرا توسط افراد مزدور سپاه پاسداران انقلاب سیاه اسلامی متوقف شده اند. کارگران هندی هستند؛ که چنین شرایطی که برای آنها در محل کارشان پیش آمده است. موجبات وحشت خانواده های آنان را فراهم آورده، و اسباب نگرانی دولتمردان کشور هندوستان نیز گشته است. شاید یکی از دلایل تصمیم مهم اخیر، جهت به وجود آمدن ائتلاف توسط آمریکا و انگلیس و اسرائیل در خلیج پارس، به ویژه در تنگه ی هرمز نیز، عدم امنیت کارگران کشتی های گوناگون در این مکان است. که حتی نخست وزیر جدید بریتانیا و وزیر امور خارجه و دفاع دولت او هم، این روزها بیش از هر مورد دیگری، به این موضوع می پردازند!

به گزارش خبرگزاری « اسپوتنیک » ، دومینیک راب وزیر جدید امور خارجه انگلیس، روز چهارشنبه ۱۶ امرداد در لندن، به جمع خبرنگاران گفته است: « لندن به محض خروج از اتحادیه اروپا، باید روابط خود با کشورهای غیر اروپائی را تقویت کند. که هدف آن هم، مقابله با روسیه و رژیم ایران است. » ؛ وی که دومین شخصیت حزب محافظه کار و فرد دوم دولت کنونی بریتانیا می باشد. پیش تر وزیر برگزیت بوده، و حالا هم ضمن ریاست بر وزارت خارجه انگلیس، یک اتحاد بین المللی تشکیل داده، که ظاهرا محل آن هم در لندن است. ایجاد کردن این اتحاد، که هدف آن صرفا مقابله با روسیه و حکومت اسلامی در ایران است. منظور دیگری را هم در نظر دارد؛ که آن هم ایجاد نمودن روابط سیاسی بیشتر با آمریکا می باشد. این از خصوصیات انگلیسی ها در طول تاریخی که ما می شناسیم است؛ که در بیشتر موارد : « به آهو می گویند تندتر بدود؛ و به تازی(سگ شکاری) هم می گویند زودتر بگیرد.»!

ظاهرا با روی کار آمدن بوریس جانسون در مقام نخست وزیری بریتانیای کبیر! سیاست های نخست وزیر قبلی خانم ترزا می کاملا کنار گذاشته شده، و در نظام سیاسی کنونی در این کشور، نزدیک تر شدن به کشور آمریکا و سیاست های دولتمردان آن، جایگاه خاصی یافته است. چند هفته پیش که آمریکا پیشنهاد چنین ائتلافی را مطرح نمود؛ دو کشور آلمان و فرانسه هیچگونه تمایلی برای پیوستن به این ائتلاف را نشان ندادند. به همین خاطر، ناظران مسایل سیاسی در جهان معتقدند؛ با پیوستن انگلیس به ائتلاف پیشنهادی آمریکا در خلیج پارس، مواضع فرانسه و آلمان در دنیا، بیش از پیش تضعیف می گردد؛ و این به آن معناست، که نبض اختیارات همه جانبه در دنیا، همچنان در دست های آمریکا و انگلیس باقی بماند!

به گزارش « رویترز » وزارت دفاع انگلیس گفته است؛ این کشور در ائتلاف دریائی در خلیج پارس به رهبری آمریکا، که به قصد تامین امنیت رفت و آمد کشتی های تجاری به وجود می آید شرکت خواهد کرد. دریانوردی آمریکا از تمامی کشتی های باربری، تجاری و مسافرتی، که باید از طریق خلیج پارس و مخصوصا از تنگه هرمز رفت و آمد داشته باشند خواسته است؛ که مسیرهای خود در خلیج پارس را، به نیروهای دربائی آمریکا و انگلیس اطلاع بدهند تا از آنها حفاظت بشود!

دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس دوشنبه گذشته به خبرنگاران گفته است: این اقدام باعث امنیت رفت و آمد دریائی در خلیج پارس می شود. از سوی دیگر بن والاس وزیر دفاع انگلیس هم گفته است: ما مشتاق کار با آمریکا و دیگران، به منظور پیدا کردن راه حلی بین المللی برای مشکلات در خلیج پارس هستیم!

و همه اینها در حالی است؛ که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، در واکنش به توقیف یک نفتکش دیگر توسط سپاه پاسداران به رژیم جمهوری اسلامی هشدار داد: که ریسک درگیری نظامی در خلیج پارس را بالا نبرید. یک تحلیلگر بین المللی در تهران هم گفته است: اگر ائتلاف مورد نظر آمریکا شکل بگیرد؛ به سمت تقابل و افزایش تنش ها نزدیک می شویم. و ممکن است حتی از تنش هم گذر کنیم و به بحران برسیم. چون در هر صورت درگیری بین طرفین اتفاق خواهد افتاد!

با اینهمه، سرداران نادان و فرصت طلب و قدرت پرست جمهوری واپسگرای ملاها در ایران، پس از ماجرای کشتی های توقیف شده قبلی، باری دیگر فیلمی نشان داده و اعلام کرده است؛ که باز هم دو کشتی نفتکش دیگر انگلیسی را در همان محل توقیف کرده است. هر چند که دولت عراق این مورد را تکذیب نموده و رد کرده است. اما وقاحت آقایان تا به حدی است؛ که دروغپردازی های شان را، جهت ابراز قدرت و بی توجهی کردن به کشورهای دیگر، به ویژه ائتلاف میان آمریکا و انگلیس و اسرائیل در خلیج پارس مطرح می نمایند. باشد که به زودی، با سرنگون شدن کلیت حکومت پوشالی و ضد بشری شان، بفهمند که ……. : « یک من ماست، چقدر کره تولید میکند؟ » !

محترم مومنی

مقاله قبلیایران ۳ – کوبا ۲؛ کامبک مقابل مردان کارائیب
مقاله بعدیفرانسه در پاسخ به ترامپ: برای اظهار نظر درباره جمهوری اسلامی نیاز به هیچ مجوزی نداریم
محترم مومنی روحی
شرح مختصری از بیوگرافی بانو محترم مومنی روحی او متولد سال 1324 خورشیدی در شهر تهران است. تا مقطع دبیرستان، در مجتمع آموزشی " فروزش " در جنوب غربی تهران، که به همت یکی از بانوان پر تلاش و مدافع حقوق زنان ( بانو مساعد ) در سال 1304 خورشیدی در تهران تأسیس شده بود؛ در رشته ادبیات پارسی تحصیل نموده و دیپلم متوسطه خود را از آن مجتمع گرفته است. در سال 1343 خورشیدی، با همسرش آقای هوشنگ شریعت زاده ازدواج نموده؛ و حاصل آن دو فرزند دختر و پسر 47 و 43 ساله، به نامهای شیرازه و شباهنگ است؛ که به او سه نوه پسر( سروش و شایان از دخترش شیرازه، و آریا از پسرش شباهنگ) را به وی هدیه نموده اند. وی نه سال پس از ازدواج، در سن بیست و نه سالگی، رشته روانشناسی عمومی را تا اواسط دوره کارشناسی ارشد آموخته، و در همین رشته نیز مدت هفده سال ضمن انجام دادن امر مشاورت با خانواده های دانشجویان، روانشناسی را هم تدریس نموده است. همزمان با کار در دانشگاه، به عنوان کارشناس مسائل خانواده، در انجمن مرکزی اولیاء و مربیان، که از مؤسسات وابسته به وزارت آموزش و پرورش می باشد؛ به اولیای دانش آموزان مدارس کشور، و نیز به کاکنان مدرسه هائی که دانش آموزان آن مدارس مشکلات رفتاری و تربیتی داشته اند؛ مشاورت روانشناسی و امور مربوط به تعلیم و تربیت را داده است. از سال هزار و سیصد و پنجاه و دو، عضو انجمن دانشوران ایران بوده، و برای برنامه " در انتهای شب " رادیو ، با برنامه " راه شب " اشتباه نشود؛ مقالات ادبی – اجتماعی می نوشته است. برخی از اشعار و مقالاتش، در برخی از نشریات کشور، از جمله روزنامه " ایرانیان " ، که ارگان رسمی حزب ایرانیان، که وی در آن عضویت داشته منتشر می شده اند. پایان نامه تحصیلی اش در دانشگاه، کتابی است به نام " چگونه شخصیت فرزندانتان را پرورش دهید " که توسط بنگاه تحقیقاتی و مطبوعاتی در سال 1371 خورشیدی در تهران منتشر شده است. از سال 1364 پس از تحمل سی سال سردردهای مزمن، از یک چشم نابینا شده و از چشم دیگرش هم فقط بیست و پنج درصد بینائی دارد. با این حال از بیست و چهار ساعت شبانه روز، نزدیک به بیست ساعت کار می کند. بعد از انقلاب شوم اسلامی، به مدت چهار سال با اصرار مدیر صفحه خانواده یکی از روزنامه های پر تیراژ پایتخت، به عنوان " کارشناس تعلیم و تربیت " پاسخگوی پرسشهای خوانندگان آن روزنامه بوده است. به لحاظ فعالیت های سیاسی در دانشگاه محل تدریسش، مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد؛ و به ناچار از سال 1994 میلادی،به اتفاق خانواده اش، به کشور هلند گریخته و در آنجا زندگی می کند. مدت شش سال در کمپهای مختلف در کشور هلند زندگی نموده؛ تا سرانجام اجازه اقامت دائمی را دریافته نموده است. در شهر محل اقامتش در هلند نیز، سه روز در هفته برای سه مؤسسه عام المنفعه به کار داوطلبانه بدون دستمزد اشتغال دارد. در سال 2006 میلادی، چهار کتاب کم حجم به زبان هلندی نوشته است؛ ولی چون در کشور هلند به عنوان نویسنده صاحب نام شهرتی نداشته، هیچ ناشری برای انتشار کتابهای او سرمایه گذاری نمی کند. سرانجام در سال 2012 میلادی، توسط کانال دو تلویزیون هلند، یک برنامه ده قسمتی از زندگی او تهیه و به مدت ده شب پیاپی از همان کانال پخش می شود. نتیجه مفید این کار، دریافت پیشنهاد رایگان منتشر شدن کتابهای او توسط یک ناشر اینترنتی هلندی بوده است. تا کنون دو عنوان از کتابهای وی منتشر شده و مورد استقبال نیز قرار گرفته اند. در حال حاضر مشغول ویراستاری دو کتاب دیگرش می باشد؛ که به همت همان ناشر منتشر بشوند. شعار همیشگی او در زندگی اش، و تصیه آن به فرزندانش : خوردن به اندازه خواب و استراحت به اندازه اما کار بی اندازه است. چون فقط کار و کار و کار رمز پیروزی یک انسان است.