ایالات متحده بر فشار حداکثری برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد

0
172

در حالیکه مقام های نظامی ایالات متحده می گویند تنش نظامی بین جمهوری اسلامی و آمریکا کاهش یافته، مقام های دولت پرزیدنت ترامپ تاکید دارند که سیاست فشار حداکثری برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی در حمایت از گروه های تروریستی و همچنین برنامه موشکی ادامه خواهد یافت.

دریاسالار جان اف.جی وید فرمانده گروه تهاجمی ناو آبراهام لینکلن می‌گوید که نیروهای دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی استانداردهای بین‌المللی در مورد مواجهه با شناورها در گروهی که فرماندهی آن را عهده‌دار است، را رعایت کرده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه ۱۸ خرداد از قول او نوشت «از زمانی‌ که عملیات ما در منطقه جریان دارد، چند بار با جمهوری اسلامی رو‌به‌رو شدیم … تا این لحظه همه آنها ایمن و حرفه‌ای بودند؛ به طوری که ایرانی‌ها هیچ کاری نکرده‌اند تا مانع از قابلیت‌های مانوری ما شود، یا اقدام دفاعی ما را ضرورت بخشد.»

به دنبال افزایش تنش‌ها میان تهران و اشنگتن، ایالات متحده ماه گذشته در واکنش به تهدیدهای ناشی از جمهوری اسلامی ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکن، ناوگروه ضربتی همراه آن، و یگان بمب‌افکن ب-۵۲ را به منطقه خلیج‌فارس اعزام کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در واکنش به این موضوع گفته است که «آن‌ها (جمهوری اسلامی) ما را تهدید می‌کردند و ما باید امنیت مناسبی برای این کشور و دیگر نقاط داشته باشیم. ما قدرتمندترین کشتی‌های جهان را داریم که به طور کامل مسلح و آماده هستند.»

به گزارش صدای آمریکا؛ فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، روز پنجشنبه گفت که پس از تغییر آرایش نیروهای آمریکا در منطقه، به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی گامی به عقب برداشته و مشغول محاسبه دوباره است. ژنرال کنت مک‌کنزی با این حال گفت هنوز زود است که بتوان نتیجه گرفت جمهوری اسلامی از برنامه برای حمله به اهداف آمریکایی صرف‌نظر کرده است.