وزیر خارجه آمریکا: خرید نفت از جمهوری اسلامی به طور کامل باید به صفر برسد

0
207

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده اعلام کرد آمریکا دیگر هیچ‌گونه معافیتی برای مجازات بابت خرید نفت ایران قائل نمی‌شود و هرگونه خرید نفت از جمهوری اسلامی باید به صفر برسد.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه دوم اردیبهشت و در یک کنفرانس خبری در واشنگتن ضمن اعلام این خبر، به کشورهای جهان هشدار داد مراقب باشند، «چون آمریکا به طور جدی این تحریم‌ها را به اجرا می‌گذارد.»

مایک پمپئو گفت: «امروز ما اعلام می‌کنیم که ایالات متحده دیگر هیچ‌گونه معافیتی از مجازات بابت ادامه خرید نفت از جمهوری اسلامی اعطا نخواهد کرد. دولت پرزیدنت ترامپ صادرات نفت جمهوری اسلامی را به پایین ترین حد آن در تاریخ رسانده و ما به شکل چشم‌گیری سرعت کمپین فشار خود را به شکلی حساب شده بالا می‌بریم تا ضمن حفظ تعادل بازار جهانی نفت، به اهداف امنیت ملی خود برسیم.»

وزیر خارجه ایالات متحده افزود:‌«در حالی که دوستان و متحدان ما در حال گذار از دوران توقف خرید نفت از ایران و پیدا کردن راه‌های جایگزین هستند، در کنارشان هستیم. ما مذاکراتی جامع و پربار با عربستان سعودی، امارات متحده عربی و دیگر تولیدکنندگان اصلی داشتیم تا این دوران گذار را تسهیل کرده و اطمینان دهیم عرضه کافی نفت ادامه پیدا کند.»

آقای پمپئو همچنین گفت: «اقدام امروز، ادامه کمپین موفق ما است. ما فشار حداکثری را علیه رژیم جمهوری اسلامی تا وقتی که سران آن رفتار تخریبی خود را تغییر دهند، به حق مردم ایران احترام بگذارند و به میز مذاکره بازگردند، ادامه می‌دهیم.»

به گزارش صدای آمریکا؛ وزیر خارجه آمریکا همچنین به چند پرسش از سوی خبرنگاران پاسخ داد. او در پاسخ به سوالی در مورد این که اگر هند و چین به خرید نفت از جمهوری اسلامی ادامه دهند، گفت: «ما قاطعانه و مشخص می‌گوییم دیگر هیچ‌گونه معافیت از مجازات در کار نیست. ما پس از این اعلام به طور جدی آن‌ را به اجرا می‌گذاریم.»