حمله اسرائیل به اهداف نیروی قدس سپاه در سوریه

0
258

ارتش اسرائیل از بمباران اهداف نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه خبر داده و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته است که “اقدامات خصمانه” جمهوری اسلامی نادیده گرفته نمی‌شود.

ارتش اسرائیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این حملات در واکنش به پرتاب یک راکت زمین به زمین از داخل خاک سوریه به شمال بلندی‌های اشغالی جولان انجام شده است. اسرائیل نیروی قدس سپاه پاسداران را متهم به پرتاب این راکت کرده است.

نیروی قدس سپاه پاسداران به فرماندهی قاسم سلیمانی مسئول عملیات و فعالیت‌های برون‌مرزی سپاه است.

ارتش اسرائیل گفته است که در واکنش به حمله راکتی به چندین هدف متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران در خاک سوریه حمله کرده است: چند انبار مهمات، یک هدف در فرودگاه بین‌المللی دمشق، یک واحد اطلاعاتی ایرانی و یک اردوگاه آموزش نظامی متعلق به ایران.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، با تایید حمله به اهداف جمهوری اسلامی و سوری در خاک سوریه هشدار داده است که اسرائیل علیه جمهوری اسلامی و نیروهای سوری که زمینه “خصومت جمهوری اسلامی ” را فراهم می‌کنند اقدام می‌کند.

او گفته “هر کس به ما آسیب برساند به او آسیب خواهیم رساند”.

آقای نتانیاهو روز یکشنبه (۲۰ ژانویه) هم در جریان سفرش به کشور آفریقایی چاد گفته بود که سیاست اقدام علیه تثبیت حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه “دائمی” است.

او گفت: “این سیاست تغییر نمی‌کند. چه من در اسرائیل باشم یا در یک سفر تاریخی به چاد. این یک سیاست دائمی است.”

از سوی دیگر خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داده است که پدافند هوایی این کشور “بیشتر موشک‌های” شلیک شده از سوی اسرائیل را منهدم کرده است.

منابعی در دمشق، پایتخت سوریه، به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که در طول شب حداقل به مدت یک ساعت صدای مهیب انفجارهایی را شنیده‌اند.

به گزارش بی بی سی؛ سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه (اس او اچ آر) که در بریتانیا قرار دارد هم گفت که راکت های اسرائیلی نقاطی “در اطراف دمشق پایتخت سوریه را هدف می گرفت.”