محکومیت مینو مرتاضی لنگرودی به شش سال حبس و دو سال محرومیت

0
232

مینو مرتاضی لنگرودی، عضو شورای فعالان ملی-مذهبی و فعال حقوق زنان، به شش سال حبس محکوم شد.

 قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب که در صدور احکام سنگین برای فعالان مدنی سابقه دار است، این بار مینو مرتاضی فعال ملی مذهبی را به شش سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت های سیاسی و مدنی محکوم کرد.

پنج سال از حبس خانم مرتاضی به اتهام اجتماع و تبانی به خاطر راه اندازی شورای فعالان ملی مذهبی و یک سال دیگر برای تبلیغ علیه نظام به دلیل سیاه نمایی عنوان شده است.

مینو مرتاضی و همسرش حبیب الله پیمان، در چند سال اخیر به طور مکرر و به شکل های مختلف، هدف تهدیدهای تلفنی و احضار و بازجویی توسط نهادهای مختلف اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفته‌اند.

دکتر پیمان، نواندیش دینی و دبیرکل جنبش مسلمانان مبارز، نیز بعد از تحمل بیش از ۸ ماه حبس در سلول انفرادی در بازداشتگاه‌های سپاه،و سپس ۵ ماه حبس در سلول جمعی، از سال ۱۳۸۰ به قید وثیقه چند صد میلیون تومانی آزاد است. او چند سال است از برگزاری هر جلسه‌ای منع شده است.

به گزارش کلمه؛در نیمه خرداد ماه نیز حسین رفیعی یکی دیگر از اعضای شورای فعالان ملی-مذهبی با همین اتهامات، در مجموع به ۶ سال حبس و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیت رسانه ای و مطبوعاتی محکوم شده است.