پای جود لاو به دادگاه شنود غیرقانونی تلفن‌ها در بریتانیا باز شد

0
401

جود لاو بازیگر مشهور انگلیسی در دادگاه شنود غیرقانونی تلفن‌های مردم بریتانیا توسط بنگاه رسانه‌ای روپرت مرداک حضور یافت و علیه آنها شهادت داد.

 وی در این دادگاه گفت سالیان متوالی بدون این که وی بداند، رسانه ها خیلی بیشتر از آنچه باید از اطلاعات زندگی شخصی او در اختیار داشتند.

این بازیگر شناخته شده در این دادگاه ادعا کرد تا قبل از اینکه روز دوشنبه در دادگاه بشنود که یکی از اعضای نزدیک خانواده اش داستان های مربوط به او را به رسانه های زرد می فروخته، اطلاعی دراین‌باره نداشته است.

لاو به عنوان یک شاهد در محاکمه ربکا بروکس و اندی کولسون دو سردبیر سابق روزنامه تعطیل شده «اخبار جهان» متعلق به روپرت مرداک حاضر شد و در رابطه با پنج اتهام استراق سمع غیرقانونی دیگر نیز شهادت داد. مدافعان تمامی اتهام‌ها را رد کرده‌اند.

ستاره فیلم‌های «شرلوک هولمز» سالیان سال یکی از افراد مورد علاقه رسانه‌های زرد بریتانیا بود و جزییات رابطه وی با سیدی فراست طراح و سی ینا میلر بازیگر را به چاپ می‌رساندند. به گفته خود لاو، بعد از نامزد شدن او برای دریافت جایزه اسکار در فیلم «آقای ریپلی با استعداد» توجه رسانه ها به او بسیار بیشتر شد.

لاو، فراست و میلر در میان تعداد زیادی از هنرمندان مشهور، سیاستمداران و دیگر افرادی جای دارند که بعد از شنود غیرقانونی توسط کمپانی «نیوز کور» مرداک غرامت دریافت کردند. مرداک بعد از رسوایی فاش شدن جزییات شنود غیرقانونی تلفن‌ها در سال 2011 توسط کادر روزنامه «اخبار جهان»، این روزنامه قدیمی و پرفروش را تعطیل کرد.

وقتی که وکیل کولسون از لاو پرسید که آیا از اینکه یکی از اعضای نزدیک خانواده اش درباره او به رسانه ها اطلاعات می داده خبر داشته یا خیر، لاو نیز پاسخ داد که قبل از این جلسه دادگاه از این موضوع هیچ خبری نداشته است.

 diariohd.com

تحقیقات پلیس درباره هک شدن تلفن های افراد مشهور ابتدا تنها بر روی روزنامه های مرداک تمرکز داشت، اما از زمان آغاز تحقیقات تا به حال به کمپانی های دیگر از جمله ترینیتی میرور که صاحب روزنامه های ساندی میرور و دیلی میرور است نیز کشیده شده است.

این بازیگر مشهور به تازگی بازی در فیلم سینمایی «دام همینگوی» را به اتمام رسانده است. او در این فیلم در نقش دزدی به نام دام همینگوی ظاهر شده است. این فیلم که در لندن فیلمبرداری شده، به نویسندگی و کارگردانی ریچارد شپرد، ساخته شده و هنوز اکران نشده است. لاو در فیلم های «شرلوک هولمز» نیز در کنار رابرت دانی جونیور در نقش دکتر واتسون ظاهر شده است.