ابراز خرسندی نتانیاهو از عدم دستیابی به توافق در ژنو

0
157

بنیامین نتانیاهو گفت که از رهبران کشورهای ۱+۵ سوال کرده که عجله آنها برای چیست؟

 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از عدم دستیابی به توافق میان ایران و گروه ۱+۵ در مذاکرات ژنو ابراز رضایت کرده، اما در عین حال گفته است که هنوز هم “تمایل شدیدی” برای دستیابی به توافق با ایران بر سر برنامه هسته‌ای آن کشور وجود دارد.

 

آقای نتانیاهو در جریان نشست امروز کابینه آن کشور گفت برای آن که تحریم ها علیه ایران کاهش نیابد، در صحبت هایی که با رهبران جهان داشته از آنها در مورد علت عجله داشتن شان سوال کرده است.

نخست وزیر اسرائیل وعده داد که از هر تلاشی برای جلوگیری از دستیابی به “توافقی بد” میان ایران و قدرت های جهانی استفاده خواهد کرد.

این موضع اسرائیل به اختلافات بیشتری میان آن کشور و آمریکا که مهم ترین متحد اسرائیل به شمار می رود، دامن زده است.

آقای نتانیاهو در بخش دیگری از سخنان امروز خود گفت که طی دو روز گذشته با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تماس های تلفنی داشته است.

نخست وزیر اسرائیل گفت که از این رهبران سوال کرده که “عجله آنها برای چیست؟”

او ضمن ابراز خرسندی از به نتیجه نرسیدن مذاکرات ژنو گفت که از رهبران آن کشورها خواسته تا صبر کنند.

 

قرار است دور بعدی مذاکره بین ایران و گروه ۱+۵ در ۲۰ نوامبر برگزار شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، هفته گذشته در واکنش به دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گفته بود که توافق هسته‌ای احتمالی میان ایران و قدرت‌های جهانی “اشتباهی تاریخی” خواهد بود.

به گزارش بی بی سی ؛ آقای نتانیاهو همچنین گفت که پیشنهادهایی که هم اکنون برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران وجود دارد، به ایران اجازه خواهد داد که توانایی‌های خود برای ساخت جنگ‌افزار هسته‌ای حفظ کند.

نخست وزیر اسرائیل در حساب توییتر خود هم نوشته بود که اگر اخباری که از توافقات ایران و ۱+۵ شنیده درست باشد، ایران به “معامله قرن” دست یافته است.