سخنان محمد نوری زاد برمزار ستار بهشتی

0
261

محمد نوری زاد در مراسم سالگرد ستار بهشتی با تجلیل از مقام این زندانی سیاسی به انتقاد از مسئولان و نمایندگان مجلس پرداخت و گفت: ما خون فرزند شما را دیدیم، نه تنها انکار نمی کنیم بلکه در کنار شما هستیم. مردم فراموش نمی‌کنند که بدهکار خون شهیدان جنبش سبزند.

 وی در مراسم ستار بهشتی با اشاره به خون کسانی که طی سالهای گذشته ریخته شده، گفت: کجا فریاد این عزیزان شنیده می شود؟ اگر صدای فریاد شما را نمایندگان و سیستم قضایی نمی شوند، مردم می شوند. مردم فراموش نمی کنند که بدهکار چه کسانی هستند. شما پرچمدار راه ما هستید که فراموش نکنیم کجا باید برویم.

محمد نوری زاد، نویسنده دفاع مقدس در سخنان کوتاهی با انتقاد از عدم توجه مسئولان و مقامات سیاسی و قضایی به گفت: کجاست رییس جمهوری ما؟ کجاست نمایندگان مجلس، کجاست یک قاضی. کجایند آنان که فریادشان گوش فلک را پر کرده است. وی ادامه داد: هر فریادی که شما می کشید، رهبر می شنود، نمایندگان می شنوند، قاضی ها می شنوند ولی متعمدانه جواب نمی دهند.

 به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از ندای سبز آزادی، نوری زاد با انتقاد از کتمان خون ستارها طی سالهای گذشته ادامه داد: خون ستار را پنهان کردند، چون دزدند و از دزدی ها پاسداری می کنند. وی تصریح کرد که مردم فراموش نمی‌کنند که بدهکار خون شهیدان جنبش سبزند. این خون نباید انکار شود.

 این زندانی سابق سیاسی گفت: این انقلابی که برای مستضعفان و حمایت از آنان به پا شد، کجا باید از مستضعف دفاع کند. چهره مادر ستار بهشتی، چهره یک مستضعف واقعی است. این خون کجا باید پاسداری شود؟ اگر همه نقاشان جمع شوند تا چهره یک مستضعف را ترسیم کنند، این چهره، چهره مادر ستار بهشتی است.

 روز گذشته از ساعت سه و سی دقیقه بعد از ظهر در امام زاده محمد تقی رباط کریم واقع در رباط قدیم، قطعه ۷، ردیف ۳، شماره ۱۱ با حضور خانواده وی، نسرین ستوده، رضا خندان، نرگس محمدی، محمد نوری زاد و جمعی از دوستان و نزدیکان ستار بهشتی برگزار شد.

 سالگرد ستار بهشتی در حالی برگزار می شود که دادگاه این قربانی خشونت ناجا که قرار بود هفته جاری برگزار شود، به تعویق افتاده است.

 متن کامل سخنان محمد نوری زاد به شرح زیر است:

من به سهم خودم تسلیت می‌گویم به این مادر بزرگوار …

 من صدای فریاد شما را می‌شنیدم که ستار را صدا می‌زدید، اما مخاطبی پیدا نمی‌کنید. فریاد می‌زدید صدای خودتان را به کسانی برسانید که صدای شما را نمی‌شوند … شما داد می‌زنید تا مگر صدای شما را دستگاه قضایی بشنود. اما من تعجب می‌کنم چرا صدای شما را کسی نمی شنود. گفتم اگر همه نقاشان جمع شوند و چهره‌ای از یک مستضعف را بخواهند ترسیم کنند چهره شما را به عنوان نمونه باید انتخاب کنند. شما تمثیلی از یک مستضعف هستید که این انقلاب برپا شد برای جانب‌داری از آن‌ها. انقلابی برپا کردیم، آتش گرفیتم، سوختیم، کشته دادیم تا از امثال شما دفاع کنیم. فردی مثل شما را پاسداری کنیم از شما صیانت کنیم ولی همه نمایندگان مجلس ۲۹۰ نفر بر صندلی‌هایشان نشستند و خون فرزند شما را دیدند و انکار کردند. همه قاضیان دستگاه قضا، خون فرزند شما را دیدند و انکار کردند. بیت مکرم رهبری خون فرزند شما را دید و انکار کرد.

 ما آمدیم بگوییم که ما خون فرزند شما را دیدیم و نه تنها انکار نمی‌کنیم بلکه در کنار شما هستیم. داغ شما را می‌فهیمم. سوز شما را می‌فهیم. من دارم نگاه می‌کنم تو این جمعیت چرا یک نماینده مجلس نیست که بیاد بگوید خانم بهشتی، مادر ستار بهشتی، من یکی از ۲۹۰ نفری هستم که صدای شما را شنیدم؟ یک قاضی بیاید اینجا بگوید که من صدای شما را شنیدم. کجایند مسولین ما؟ کجاست ریس جمهور ما؟ کجاست آقای خاتمی؟ کجایند آنان که فریادشان گوش فلک را پر کرده است؟ آن‌ها شما را تنها گذاشتند. شما چرا باید اینقدر فریاد بکشید؟ چرا حنجره شما باید خسته بشود؟ چرا باید خودتان را بزنید؟

 مادر من. شما را انکار کردند به خاطر اینکه اگر صدای شما را می‌شنیدند، باید خودشان را انکار می‌کردند. باید پای بر روی منافع خودشان می‌گذاشتند. خون فرزند شما را انکار کردند به خاطر چی؟ به خاطر این‌که حیثیت تبهکاری دارند. وجودشون تباهکاره است. دزدند و بر دزدی‌ها اصرار می‌ورزند و اگر خون فرزند شما را پاس بدارند، مجبورند به همه خون‌های ریخته شده جواب بدهند و پاسخ بدهند. عزیز من، مادر من. ما در کنار شما هستیم. غم شما را می‌فهیمم. سوز شما را می‌فهیمم و سوز فرزند شما را و راه فرزند شما را می‌دانیم … ادامه می‌دهیم و از این رفتن ها و فریاد کشیدن‌ها خسته نمی‌شویم. شما عزیز ما هستی در خانه تک تک ما حضور داری. من اطمینان دارم هر بار که این‌جا فریاد می‌کشی رهبر صدای شما را می شنود اما پاسخ شما را نمی‌دهد. هر فریادی که این‌جا می‌کشید نمایندگان مجلس صدای شما را می‌شنوند ولی متعمدانه جواب نمی‌دهند. هر فریادی که این‌جا می‌کشید تمام سیستم قضایی ما و قاضیان ما صدای شما را می‌شنوند اما جواب نمی‌دهند.

 این انقلابی که برپا شده بود برای حمایت از مستضعفین! چه مستضعفی بالاتر از شما. این چهره، چهره یک مستضعف واقعی است. کجا باید صیانت بشود این حق کجا باید ادا بشود این خون کجا باید پاسداری بشود؟

 این‌ها (اشاره به اکرم نقالی، مادر سعید زینالی و شهناز کریم‌بیگی، مادر ممصطفی کریم‌بیگی) فرزندانشان و خون فرزندانشان انکار شده. این مادر شهیدی است که خون فرزندش را نظام ما انکار می‌کند. این مادر فرزندش را ده سال است، بیش از ده سال است که بردند و خبری ندارد و ما انکار می‌کنیم. ما این انقلاب را به خدا قسم بر پا کردیم برای حمایت و صیانت از این‌ها. اینها مستضعفین واقعی سرزمین ما هستند. ما وقتی دست به گلوی آمریکا می‌گذاریم، جر می‌دهیم، حنجرهایمان را و مرگ بر آمریکا می‌گوییم، عزیزانی داریم اینجا که فریادشان شنیده نمی‌شود. این‌ها کجا بروند فریاد بکشند؟

 اما من می‌گویم صدای فریاد شما را اگر ۲۹۰ نفر نماینده مجلس نمی‌شنود، اگر سیستم قضایی صدای شما را نمی‌شنود، اگر رهبر صدای شما را نمی‌شنود، مردم صدای شما را می‌شنوند. مردم فراموش نمی‌کنند که بدهکار چه کسانی هستند، شما پرچم‌های راه ما هستید که ما فراموش نکنیم به چه راهی باید برویم و به چه کسانی بدهکاریم. من به نمایندگی از طرف همه مردمی که سوز این مادر و مادران را در سینه دارند و برای اینکه فراموش نکنیم به چه کسانی بدهکاریم، سر این مادر گرامی را می‌بوسم و به این بوسه افتخار می‌کنم.

مقاله قبلی10 فیلم‌ برتر جنگی تاریخ سینما
مقاله بعدیشکنجه های وحشیانه جسمی و بازداشت خانگی یکی از زندانیان سیاسی دهه ۶۰
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...