کناره‌گیری الیور استون از ساخت فیلم زندگی «مارتین لوترکینگ»

0
193

«الیور استون» بدلیل عدم پذیرش نسخه اولیه فیلنامه‌اش از پروژه ساخت فیلم زندگی «مارتین لوترکینگ» کنار کشید.

 این کارگردان سرشناس برنده اسکار که با فیلم جدیدش قصد داشت دوباره وارد عرصه سیاست شده و زندگی «مارتین لوترکینگ»، مهمترین چهره تاریخ آمریکا را به سینما بیاورد،از این پروژه سینمایی کنار‌ه‌گیری کرد.

به گزارش رویترز، قرار بود این فیلم با بازی «جیمی فاکس» به پرده سینماها برود، اما روز شنبه الیور استون در «توییترش» اعلام کرد که نسخه اولیه فیلنامه زندگی مارتین لوترکینگ با موافقت تهیه‌کنندگان این فیلم، مسئولان دو کمپانی فیلمسازی برادران وارنر و دریم ورکس مواجه نشده و او قصد بازنویسی فیلمنامه را نیز ندارد، به همین دلیل از پروژه کناره‌گیری می‌کند.

 Martin_Luther_King_Jr._and_Lyndon_Johnson

البته هنوز مسئولان این دو کمپانی فیلمسازی واکنشی به کنار‌گیری الیور استون نشان نداده‌اند، این در حالیست که فردا (سومین دوشنبه ماه ژانویه) در آمریکا روز مارتین لوترکینگ نام دارد که هرساله جشن گرفته شده و تعطیلی رسمی است.

از الیور استون که پیش از این فیلم زندگی دو رئیس جمهور آمریکا،«جان.اف کندی»،‌ «نیکسون» و چند چهره سیاسی را مقابل دوربین برده است به عنوان یکی از مطرح‌ترین چهره‌های سینمای آمریکا همواره دارای دیدگاه‌های تند و بی‌پروا در مسائل سیاسی و اجتماعی است نامبرده می‌شود. او همچنین خالق فیلم‌های مطرحی چون «متولد چهارم جولای»، «قاتلین بالفطره» و «وال‌استریت» است.

مارتین لوترکینگ رهبر سیاهپوست جنبش حقوق مدنی ایالات متحده آمریکا بود. او رهبری جنبش تحریم سیاهپوستان را برعهده گرفت و به‌عنوان یک فعال مبارزه با تبعیض نژادی در سرتاسر آمریکا و جهان شهرت یافت. وی در مبارزه علیه نژادپرستی از آبراهام لینکلن و مهاتما گاندی پیروی می‌کرد.

مارتین لوترکینگ در سال ۱۹۶۳ به‌عنوان مرد سال ازسوی مجله تایم برگزیده شد و در سال ۱۹۶۴ به‌عنوان جوان‌ترین فرد جایزه صلح نوبل را دریافت کرد.

وی در سال ۱۹۶۳ در گردهمایی بزرگ طرفداران تساوی حقوق سیاهان در واشنگتن، پایتخت آمریکا، معروفترین سخنرانی خود را به‌نام «رویایی دارم» انجام داد که از مهم‌ترین سخنرانی‌ها در تاریخ این کشور به‌شمار می‌آید.

به گزارش ایسنا؛ مارتین لوترکینگ در چهارم آوریل ۱۹۶۸ در شهر ممفیس آمریکا ترور شد.

http://today.uconn.edu/blog/2013/01/martin-luther-king-day-events-highlight-importance-of-civil-rights-in-america/

http://scmlmag.com/2013/07/13/oliver-stone-slams-government-surveillance-machine/