کشف مجسمه‌های ابوالهول در قدیمی‌ترین گورستان یونان

0
295

باستان‌شناسان با کاوش در یک گورستان کهن در شمال یونان دو مجسمه بدو نسر ابوالهول را از درون یک گور بزرگ کشف کردند.

دو مجسمه ابوالهول بدون سر به ارتفاع تقریبی 1.5 متر در یک گورستان باستانی پهناور در شمال یونان توسط باستان‌شناسان کشف شد که وزن هر یک از مجسمه‌ها حدود 1.5 تن است.

این مجسمه‌ها که با احتساب سر از بین رفته ارتفاعی نزدیک به دو متر داشته‌اند، در حالی در بزرگترین گورستان کشف شده در یونان پیدا شده‌اند که به احتمال فراوان برای محافظت از اجساد دفن شده بودند.

قدمت این قبر به 300 تا 325 سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد که همزمان با اواخر دوران حکومت اسکندر مقدونی است و در شهر باستانی آمفی پلیس در 65 مایلی شهر تسالونیکی – دومین شهر بزرگ یونان – واقع شده است.

شهر آمفی پلیس در سال 357 قبل از میلاد توسط فیلیپ دوم مقدونیه پدر اسکندر فتح شد و در واقع همان شهری است که رکسانا و اسکندر چهارم، زن و فرزند اسکندر مقدونی کشته شدند.

باستان شناسان دو مجسمه ابوالهول بدون سر را در ورودی قبری کشف کردند که به این گور کهن منتهی می‌شد.

بیانیه منتشر شده از سوی وزیر فرهنگ یونان علاوه‌بر اشاره به کشف این دو مجسمه ابوالهول بزرگ در این گور قدیمی، از کشف یک مجسمه شیر مرمری به ارتفاع 4.8 متری نیز در این منطقه خبر داده است و ظاهرا مجسمه‌های یافت شده در این گورستان هر دو در یک کارگاه ساخته شده‌اند.

به گزارش ایسنا؛ «دروثی کینگ»، باستان‌شناس یونانی در وبلاگ خود درباره این کشفیات نوشت: مجسمه‌های ابولهول نشسته بر خلاف مجسمه‌های ابولهول دراز کشیده در هنر یونانی غیرمعمول است و بیشتر مربوط به هنر پارسی می‌شود.