کشف بقایای انسانی در استون‌هنج آلمان

0
266

باستان‌شناسان استخوان‌های‌ 4300 ساله‎ای را در استون‌هنج آلمان پیدا کرده‌اند که جزئیات فجیع آئین قربانی کردن انسان در آن دوره را فاش می‌کند.

کشف استخوان‌های زنان و کودکان در استون هنج آلمان، اطلاعات جدیدی درباره آئین‌های قربانی کردن انسان در 4300 سال قبل برای دانشمندان به ارمغان آورده است.

این جمجمه‌‌ها و دنده‌های شکسته متعلق به زنان و کودکانی است که به با خشنوت کشته شده‌اند و در گودالی در سایت باستانی آلمان به خاک سپرده شده‌اند.

حدود 4300 سال قبل، زمانی که مردم دوره نوسنگی در استون‌هنج انگلستان دور هم جمع شده بودند، مردم اروپایی در حال ساخت سازه‌ای برجسته در 136 کیلومتری جنوب غربی برلین امروزی بودند.

این سازه دارای خندق‌های دایره شکل، گودال‌ها و ردیف‌هایی از تیرک است. متخصصان براین باورند که این سایت باستانی اهمیت مذهبی برای مردم آن دوره داشته است. این سازه با مسیر خورشید هم‌تراز است.

636660609338676039

دانشمندان محل وحشتناکی را نیز در این سایت باستانی کشف کرده‌اند که به اعتقاد متخصصان به عنوان محل عبادت فرقه‌ای از مردگان بوده است.

در این ساختار 29 گودال وجود دارد که همه آنها حاوی اسکلت انسان هستند. برخی از این افراد اخته شده بودند. همچنین اشیای دیگری مانند ظروف آبخوری، تبر و استخوان‌های حیوان نیز در برخی از این گودال‌ها پیدا شد.

استون‌هنج آلمانی درست مانند همتای انگلیسی خود با عکاسی هوایی در سال 1991 کشف شد. این سازه مدور است و از چوب یا سنگ ساخته شده است.

به گزارش آنا از DailyMail، این ساختمان شامل مجموعه‌ای از هفت دایره هم‌مرکز از خندق است. حلقه‌های بیرونی 115 متر قطر دارند. این سازه حدود 2300 قبل از میلاد مسیح ساخته شد و در سال 2050 قبل از میلاد مسیح به دلایل مذهبی تخریب شد.