بازتاب سخنان ذوالنور در فاکس نیوز؛در دوران اوباما ۲۵۰۰ گرین کارت به خانواده مقامات جمهوری اسلامی دادند

0
276

شبکه فاکس نیوز گزارشی منتشر کرده است که در آن به نقل از مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی نوشته است در جریان مذاکرات هسته ای برجام، آمریکا به ۲۵۰۰ نفر از مقامات جمهوری اسلامی از جمله خانواده مقامات شهروندی آمریکا را اعطا کرده است. ادعای که با واکنش سخنگوی وزارت خارجه دولت اوباما روبرو شد.

ذوالنور که از چهره های مخالف دولت حسن روحانی به شمار می رود، نزدیک به یک هفته پیش در سخنانی که در خبرگزاری فارس منتشر شد، مدعی شده است که این شهروندی ها یک لطف در حق مسئولان جمهوری اسلامی مرتبط با حسن روحانی بوده و همچنین ادعا کرده است که این اقدام باعث شد مقامات جمهوری اسلامی بر سر اینکه بچه های کدام یک از آنها از این امتیازات بهره مند شوند، رقابت کنند.

او گفته است اگر امروز این بستگان از آمریکا اخراج شوند، روشن خواهد شد که چه کسانی زدوبند دارند و منافع جمهوری اسلامی را مثل آب نبات به آمریکا فروخته اند.

شبکه فاکس نیوز می نویسد ذوالنور از کسی نام نبرد اما فرزندان چندین نفر از مقامات فعلی و پیشین جمهوری اسلامی در آمریکا هستند. این شبکه از علی فریدون، فرزند حسین فریدون، برادر حسن روحانی و فاطمه اردشیر لاریجانی، فرزند علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان نمونه نام برده است.

با این حال، فاکس نیوز نوشته است نشانه ای از اینکه این افراد در ماجرای برجام شهروندی آمریکا را دریافت کرده اند وجود ندارد و روشن هم نیست که آیا منظور ذوالنور شهروندی است یا گرین کارت.

به گزارش صدای آمریکا؛ این شبکه همچنین واکنش ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در دولت باراک اوباما را منتشر کرده است که گفته حرفهای ذوالنور مزخرف است.