هدف قرار دادن ۶۰۰ مرکز نظامی متعلق به حماس توسط اسرائیل

0
522

رسانه‌های فلسطینی از حملات «شدید» هوایی و توپخانه‌ای در اوایل روز دوشنبه به شمال غزه گزارش دادند. این بمباران ساعاتی پس از آن انجام شد که اسرائیل تصاویری از تانک‌های خود را در ساحل غربی سرزمین‌‌های فلسطینی منتشر کرد که نشان از تلاش بالقوه برای محاصره شهر غزه داشت.

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند که حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در نزدیکی بیمارستان‌های شفا و قدس شهر غزه انجام شده و شبه‌نظامیان فلسطینی با نیروهای اسرائیلی در منطقه مرزی در شرق شهر خان یونس در جنوب این منطقه درگیر شدند.

یورونیوز نوشت؛ حملات گزارش‌شده در نزدیکی بیمارستان‌ها پس از آن صورت گرفت که هلال احمر سرزمین‌های فلسطینی روز یکشنبه اعلام کرد که هشدارهایی را از مقام‌های اسرائیلی دریافت کرده است تا فورا بیمارستان قدس را تخلیه کنند، جایی که گفته می‌شود ۱۴ هزار نفر در آن پناه گرفته‌اند.

اسرائیل حماس را به قرار دادن مراکز فرماندهی و دیگر زیرساخت‌های نظامی در بیمارستان‌های غزه متهم کرده است، چیزی که این گروه آن را رد می‌کند.

ارتش اسرائیل اعلام کرده که ۶۰۰ مرکز نظامی حماس را در جریان حملات روز یکشنبه هدف قرار داده است. ارتش اسرائیل روز شنبه نیز از انهدام ۴۵۰ هدف متعلق به حماس در پی حملات هوایی روز شنبه خبر داده بود.