نیکول کیدمن: ۲۰۱۴ برای من واقعاً سال سختی بود

0
367

ناموفق بودن فیلم‌های اخیر نیکول کیدمن در گیشه و فوت پدر این ستاره هالیوود، باعث شد که وی سال میلادی جاری ر ا در آخرین روزهایش «یک سال واقعاً سخت» بداند.
نسخه چاپی

 نیکول کیدمن در جریان افتتاحیه فیلم  کمدی خانوادگی «پدینگتن» (Paddington) در سیدنی، از اینکه  مدتی طولانی است که فیلم‌هایش باعث نمی‌شود مردم «احساس خوبی» داشته باشند، ابراز ناراحتی کرد. وی گفت، اینکه با فیلم تازه‌اش «پدینگتن»  می‌تواند در پایان چنین سال سختی لبخند بر لب مردم بنشاند، تسکین خاطری برای اوست.

در ماه اوت (مرداد) امسال پدر این بازیگر، آنتونی کیدمن که روانشناس بالینی بود و در استرالیا طبابت می‌کرد، به‌علت حمله قلبی از دنیا رفت.  نیکول کیدمن ضمن گفت‌و‌گو با گاردین استرالیا در سیدنی گفت: «این سال برای من شخصاً سالی بسیار بسیار بسیار سخت بود. خانواده من تراژدی بزرگی را از سر گذراند، به‌همین خاطر این سال مطلوبی برای من نبود. ولی نباید ناشکر بود- خدا را شکر که هنوز زنده‌ام.»

فیلم‌های اخیر نیکول کیدمن مانند «گریسِ موناکو» (Grace of Monaco) و «پیش از آنکه به‌خواب روم» (Before I Go to Sleep) که در سال 2014 اکران گرفتند، در گیشه طعم شکست را چشیدند. این بازیگر در اشاره به ناموفق بودن آثار اخیرش اظهار داشت: «حرفه من همیشه مانند رولر کوستر (قطار تندروی تفریحی شهر بازی) بوده است. من هم در انتخاب فیلم‌هایم چندان دقت نمی‌کنم و گاهی خودم را به دست اتفاق می‌سپارم و انتخاب‌هایی غیرمعمول انجام می‌دهم- هرگز انتظار خاصی ندارم.»

فیلم زندگینامه‌ای «گریسِ موناکو»  به کارگردانی الیویه دان فرانسوی و با فیلم‌نامه‌ای به قلم آرش عامل درباره گریس کلی، ستاره فقید هالیوود که با خانواده سلطنتی موناکو وصلت کرد،  با بازی نیکول کیدمن در نقش اصلی اردیبهشت‌ماه امسال در ابتدا به عنوان افتتاحیه جشنواره کن به‌نمایش درآمد. منتقدان واکنش سردی به این فیلم نشان دادند و فیلم در مجموع ناموفق ارزیابی شد.  فیلم دلهره‌آور «پیش از آنکه به‌خواب روم» ساخته رووان  جافی که کیدمن در آن با کالین فارل و مارک استرانگ همراه شد نیز ماه گذشته اکران ناموفقی را از سر گراند.

کیدمن در کمدی خانوادگی «پدینگتن» که از یک کتاب کلاسیک کودکان نوشته مایکل باند اقتباس شده است، در نقش منفی ظاهر می‌شود. او در این فیلم نقش میلیسنت را دارد، یک تاکسیدرمیست بدجنس که قصد دارد پدینگتن خرس را به‌دام بیندازد و پوستش را از مواد تاکسیدرمی پر کند.

نیکول کیدمن  متولد 1967 در هونولولو هاوایی ایالات متحده آمریکا است. پدر و مادرش استرالیایی‌ بودند و بیشتر کودکی او در استرالیا گذشت. پس از دیدن دوره‌های باله، پانتومیم و بازیگری تئاتر، اولین نقش سینمایی خود را در 16 سالگی در فیلم «کریسمس در بته‌ها» بازی کرد. در اواخر دهه 1980 در چندین فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ظاهر شد و آشنایی و ازدواج او با تام کروز بازیگر پس از همکاری در «روزهای تندر» در سال 1990 راهش را به جریان اصلی سینمای هالیوود باز کرد.«دور و دورتر» و «چشمان باز بسته» از موارد دیگر همکاری او با تام کروز بود و این دو بازیگر مدتی بعد از بازی در «چشمان باز بسته»، آخرین فیلم استنلی کوبریک، طلاق گرفتند.

به‌ گزارش آنا، «بیلی بتگیت»، «بتمن برای همیشه»، «پرتره یک بانو»، «مولن روژ!»، «دیگران»، «ساعت ها»، «داگ‌ویل»، «کوهستان سرد»، «مترجم»، «قطب‌نمای طلایی»، «استرالیا» و «استوکر» و «مرد راه‌آهن» از دیگر فیلم‌هایی هستند که کیدمن در آنها بازی کرده است. وی در سال 2003 برای «ساعت‌ها» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش اصلی شد و در سال‌های 2002 و 2011 برای «مولن روژ!» و «لانه خرگوش» نامزد دریافت این جایزه شد.