نیروهای جمهوری اسلامی با چمدان‌های دلار در جنوب سوریه عضوگیری می‌کنند

0
260

14 نوامبر، در گزارشی به نقل از منابع اطلاعات نظامی اسرائیل، فاش کرد، نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در سوریه طی ماه‌های اخیر در شهرهای حوران و جولان در جنوب این کشور، با هدف جذب نیرو برای اهداف سیاسی و عقیدتی به چمدان‌های پر از دلار متوسل شدند.

در این گزارش آمده است، شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی مبالغ هنگفتی پول را به اهالی شهر السویداء، بویژه به رهبران فرقه دروزی‌ها که برخی از آنها به حمایت و پشتیبانی از رژیم بشار اسد معروف هستند، تحویل داده‌اند.

طبق این گزارش دروزی‌ها مدتی است که از پشتیبانی بشار اسد روی گردانده و به حمایت از جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان روی آوردند.

العربیه به نقل از الشرق الأوسط نوشت؛ در این گزارش آمده است، مبالغی از این دلارها به دست رهبران سنی مذهب در منطقه «قرفا» که جمهوری اسلامی توانست گرایش مذهبی آنها را از سنی به شیعه تغییر دهد، رسیده است.

نیروهای جمهوری اسلامی همچنین مبالغی به دیگر احزاب در سوریه با هدف جذب سیاسی یا تغییر مذهب آنها برای تسهیل ماموریت‌های حزب‌الله لبنان داده است.

سال گذشته مرکز پژوهشی «اطلاعات و تروریسم» که به نام سرلشکر «مئیر عمیت» در تل‌‌آویو مستقر است، گزارشی مفصل از فعالیت‌های جمهوری اسلامی در سوریه برای شیعه کردن مردم اهل سنت منتشر کرد.

طبق گزارش این مرکز جمهوری اسلامی در راستای تغییر بافت جمعیتی در سوریه کارزار بزرگ شهرک‌سازی را در مناطق مختلف سوریه راه‌انداخته است.