پهپادی ناشناس مواضع شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی را در شرق دیرالزور بمباران کرد

0
216

یک پهپاد ناشناس با موشک محل استقرار شبه‌نظامیان نیابتی جمهوری اسلامی را در اطراف شهر البوکمال در حومه شرقی دیرالزور بمباران کرد.

به‌ گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، در پی این حمله پهپادی که دوشنبه، 15 نوامبر، مقرهای شبه‌نظامیان نیابتی جمهوری اسلامی را در حومه شهر البوکمال در شرق سوریه هدف قرار داد ستونی از دود در آسمان شهر قابل مشاهده شد اما جزئیاتی درباره خسارت‌های جانی احتمالی در دست نیست.

این حمله پهپادی، چند روز پس از آن انجام شد که از بیم هدف قرار گرفتن برخی از مراکز و مقرهای شبه‌نظامیان، پرچم‌های این گروهای نیابتی در شهر البوکمال برداشته شده و با پرچم‌های به پرچم‌های رژیم سوریه جایگزین شد.

العربیه نوشت؛ پیشتر فعالان دید‌بان حقوق بشر سوریه از شهر البوکمال گزارش کردند که شبه‌نظامیان نیابتی جمهوری اسلامی، پرچم‌های خود را از بالای مرکز فرهنگی و برخی از مراکز نظامی متعلق به خود در شهر البوکمال برداشته و پرچم‌های رژیم سوریه را جایگزین آن کردند. دلیل این اقدام گروه‌های شبه‌نظامی بیم آنها از هدف قرار گرفتن توسط دو پهپاد ناشناسی عنوان شد که در آسمان شهر در حال پرواز بودند.

دیدبان گفت که پرواز این دو پهپاد ناشناس در آسمان شهر البوکمال، تنها چند روز پس از حمله پهپادی به مراکز شبه‌نظامیان نیابتی جمهوری اسلامی در این شهر صورت گرفته که در نتیجه آن، 7 شبه‌نظامی نیابتی جمهوری اسلامی، کشته شدند.