مکرون: جمهوری اسلامی وضعیت پرونده هسته‌ای خود را بدتر نکند

0
204

امانوئل مکرون از جمهوری اسلامی خواست از وخیم‌تر کردن وضعیت پرونده هسته‌ای این کشور خودداری کرده و مسئولانه رفتار کند. او این سخنان را در دیدار با رئون ریولین، رئیس جمهوری اسرائیل بیان کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز پنج‌شنبه ۲۸ اسفند (۱۸ مارس) مجددا از جمهوری اسلامی خواست وضعیت پرونده هسته‌ای خود را بدتر نکند. او این سخنان را طی دیداری با رئون ریولین، رئیس جمهوری اسرائیل بیان کرد و افزود، جمهوری اسلامی باید “مسئولانه‌ای رفتار کند”.

مکرون با اشاره به نقض مکرر برجام از سوی جمهوری اسلامی افزود، پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی اکنون نیز در وضعیت خطیری است. رئيس جمهوری فرانسه تاکید کرد که کشورش به تلاش برای احیای مذاکرات و خروج از بحران ادامه می‌دهد و این به معنای “بازگشت به کنترل و نظارت بر برنامه هسته‌ای” جمهوری اسلامی و “تکمیل آن با کنترل فعالیت موشکی بالستیک جمهوری اسلامی است”.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه ۲۵ اسفند تایید کرده بود که جمهوری اسلامی سانتریفیو‌ژ‌های از نوع پیشرفته را در سه آبشار ۱۷۴تایی در بخش زیرزمینی تأسیسات نطنز نصب کرده است.

دویچه وله نوشت؛ رئیس جمهوری و فرمانده ستاد ارتش اسرائیل از روز سه‌شنبه ۱۶ مارس سفر خود به اروپا را آغاز کردند. این دو مقام اسرائیلی پس از آلمان به فرانسه رفتند و مقصد بعدی آنها  اتریش است. سیاست منطقه‌ای، برجام، برنامه موشکی ایران و حزب‌الله لبنان موضوع گفت‌وگوها با مقامات اروپایی است.