اسرائیل: هزاران هدف را در لبنان شناسایی کرده‌ و قادریم آنها را منهدم کنیم

0
106

آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل شامگاه پنج‌شنبه 18مارس 2021 تاکید کرد کشورش هزاران هدف را در لبنان شناسایی کرده و قادر است آنها را منهدم کند.

به گزارش رسانه‌ها آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل شامگاه پنج‌شنبه گفت ‌که «از دیدگاه امنیتی دولت لبنان از سوی گروه شبه‌نظامی تروریست حزب‌الله به گروگان گرفته و سیاست‌های امنیتی آن از سوی حزب‌الله قبضه شده است که دلیل بر این قطعنامه 1701 است».

کوخاوی در اظهاراتی از پاریس گفت که « حزب‌الله هزاران فروند موشک انبار شده در داخل مناطق مسکونی دارد که آماده پرتاب به سوی اهدافی غیرنظامی در اسرائیل است».

این مقام نظامی اسرائیلی تاکید کرد کشورش دارای هزاران هدف در لبنان است و از توانایی‌های گسترده‌ای برای انهدام آنها برخوردار است.

او همچنین تاکید کرد:«در روزی که در آن عملیات آغاز شود در بمباران هر جایی که اسلحه، دشمن یا تاسیسات زیربنایی وابسته به دولت که در خدمت دشمن قرار گرفته در آن قرار گرفته، تردید نخواهیم کرد».

کوخاوی در ادامه دولت لبنان و حکومت این کشور را مسئول تغییر در وضعیت دانست و گفت که آنها مسئولیت کامل هر اقدامی که حزب‌الله علیه اسرائیلی‌ها انجام می‌دهد را متحمل می‌شوند.

شایان ذکر است که بینی گانتس وزیر دفاع اسرائیل دوشنبه از آمادگی اسرائیلی برای مقابله با همه سناریوها در جبهه شمالی خبر داد و گفت « به لبنان توصیه می‌کنیم ما را محک نزند».

پیش از آن نیز اسرائیل در فوریه گذشته تهدید کرده بود به هر اقدامی که حزب‌الله علیه امنیت آن انجام دهد با واکنشی سخت که لبنان و مردم این کشور را در بر می‌گیرد، پاسخ خواهد داد.

گانتس تشدید کرده بود «چنانچه تهدیدهای حزب‌الله عملی شود، نتیجه دردناکی را برای این حزب، رهبران آن و متاسفانه مردم لبنان در پی خواهد داشت».

العربیه نوشت؛ او گفت:« واکنش ما برای مردم لبنان که از سوی حزب‌الله به عنوان سپر انسانی واقع شده و تحت منازل آنها مخازن سلاح و موشک پنهان می‌کند، دردناک خواهد بود».