مخالفان حکومت جمهوری اسلامی در تجمع مقابل سازمان ملل: جهان خواسته ما را بشنود

0
186

ایرانیان معترض که به همت سازمان جوامع ایرانیان آمریکا در برابر مقر سازمان ملل متحد و در اعتراض به سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهوری جمهوری اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر شده بودند، خواستار شنیدن خواسته شان در بین جهانیان هستند و آن تغییر رژیم جمهوری اسلامی در ایران است.

این گروه همچنین به ادامه اعدام ها در ایران اعتراض داشته و خواستار ایجاد یک نهاد بین المللی برای رسیدگی به اعدام‌های مخالفان نظام جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۷ بودند.

گروهی از مقامات کنونی و پیشین دولتی و قانونگذاران آمریکا نیز برای معترضان که بیش از چهار ساعت طول کشید سخنرانی کردند.

الیوت انگل یکی از نمایندگان عضو حزب دموکرات مردم ایالت نیویورک در کنگره آمریکا و عضو ارشد کمیته نیرومند امور خارجه مجلس نمایندگان به بخش فارسی صدای آمریکا گفت، مردم و مقامات سیاسی آمریکا از خواست مردم ایران که زندگی در چارچوب حاکمیت آزاد است، حمایت می کنند.

او گفت «دموکرات‌ها و جمهوریخواهان و بطور کلی همه آمریکاییان، به زندگی در آزادی در این کشور عادت کرده‌اند؛ و ما می‌خواهیم که مردم ایران نیز از اینگونه زندگی بهره ببرند. وقتی که مردم ایران تحت فشار یک رژیم سرکوبگر هستند، یعنی اعتراض آنها با زندانی شدن و یا حتی به کشته شدنشان منتهی می‌شود. در این کشور ریشه آزادی خشکانده شده است.»

آقای انگل اضافه کرد «ما می‌خواهیم ملت بزرگ ایران از همین آزادی که ما در آمریکا داریم لذت ببرند. حاکمان خود را در آزادی کامل و نه در یک انتخابات فرمایشی برگزینند. به نظرم این مهم است که ما و دوستانمان در حزب جمهوریخواه هیچگاه تمرکزمان را روی دستیابی ایرانیان به آزادی را از دست ندهیم.»

در این تجمع اعتراضی که در آستانه تصمیم دولت پرزیدنت ترامپ مبنی بر اعلام نظر در مورد صدور گواهی پایبندی و یا عدم پایبندی جمهوری اسلامی به مفاد برجام است، جان بولتون نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد، با توضیح این که با توجه به مشابهت های فراوان بین برنامه اتمی و موشک بالستیک کره شمالی و ایران، به بخش فارسی صدای آمریکا گفت که سیاست‌های تهران یک تهدید وجودی برای آمریکا و متحدانش است.

به گفته این مقام پیشین وقت آن رسیده است که مقابله جدی با تهدیدات جمهوری اسلامی  در سیاست رسمی آمریکا قرار گیرد: «خیلی واضح است اگر بتوان رژیم آیت الله ها را سرنگون کرد و انتخابات آزاد و عادلانه برگزار کرد، احتمال خیلی قوی وجود دارد که دولت جدید به دنبال تسلیحات اتمی نرود. این گزینه مورد نظر ماست، یعنی تغییر رژیم مسالمت آمیز در صورت امکان. زمان کوتاه است. شعار من این است که جمهوری اسلامی نباید به چهلمین سالگرد تاسسیش برسد. به نظرم این باید به سیاست رسمی دولت تبدیل شود.»

در این تجمع، علی صفوی عضو شورای ملی مقاومت از دفتر واشنگتن به صدای آمریکا گفت که هدف از این تجمع فراخوان قرار گرفتن مردم جهان در کنار مردم ایران برای دستیابی به ایران آزاد است.

در بین ایرانیان معترض، مردم از سوریه و یمن نیز شرکت داشتند. آنها به دخالت جمهوری اسلامی در کشورشان اعتراض داشتند. مجید صادقپور دبیر سیاسی جوامع ایرانیان آمریکا به صدای آمریکا گفت، ریشه بنیادگرایی و بی ثباتی، حاکمان در جمهوری اسلامی هستند.

به کزارش صدای آمریکا؛ پرزیدنت ترامپ بارها اعلام کرده که جمهوری اسلامی با دخالت در امور کشورهای منطقه و ادامه آزمایش موشک‌های بالیستیک، روح برجام را نقض کرده است.