جشنواره «میل ولی» میزبان «وقت نهار» و «هنوز نه» از ایران شد

0
174

چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «میل ولی» آمریکا میزبان «وقت نهار» و «هنوز نه» ۲ فیلم از سینمای ایران شد.

 جشنواره بین‌المللی فیلم «میل ولی» (Mill Valley) امسال با معرفی آثار حاضر در بخش فیلم کوتاه خود که با عنوان ۵@۵ شناخته می‌شود، بار دیگر زمینه نمایش فیلم کوتاه «وقت نهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی و فیلم کوتاه «هنوز نه» به کارگردانی آرین وزیردفتری  را در آمریکای شمالی فراهم کرد.

بخش فیلم کوتاه جشنواره «میل ولی» که با عنوان ۵@۵ شناخته می‌شود از پر مخاطب‌ترین بخش‌های این جشنواره معتبر است. در این دوره ۹۵ فیلم از کشورهای مختلف در این بخش به نمایش درمی‌آید.

این جشنواره که از سال ۱۹۷۷ کار خود را شروع کرد به تدریج گسترش یافت و اکنون به جای ۳ روز در ۱۱ روز برگزار می شود. این جشنواره برای نمایش فیلم‌های مستقل آمریکایی و نمایش طیف وسیعی از فیلم‌های خارجی از شهرت و اعتبار زیادی برخوردار است و هر سال شمار زیادی از فیلم‌ها و فیلمسازان را معرفی می‌کند و هر سال میزبان بیش از ۲۰۰ فیلمساز از بیش از ۵۰ کشور جهان است.

بخش های نمایشی این جشنواره شامل سینمای جهان، سینمای آمریکا، دهکده مستندها، جشن فیلم کودکان، برنامه‌های کوتاه روزانه و سینمای اکتیو است.

این جشنواره غیررقابتی است و همین فرصتی را در اختیار همه شرکت کنندگان می‌گذارد تا تجربیات شان را با هم به اشتراک بگذارند.

به گزارش  مهر به نقل از سایت جشنواره، امسال چهلمین دوره جشنواره «میل ولی» از ۵ تا ۱۵ اکتبر در سن رافائل کالیفرنیا برگزار می‌شود.