مک‌مستر: نگاه پرزیدنت ترامپ به جمهوری اسلامی همه جانبه است و محدود به برجام نیست

0
180

مشاور امنیت ملی آمریکا، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی ان ان، توافق اتمی جمهوری اسلامی را اساساً اشتباه خواند و گفت نگرانی کاخ سفید چگونگی برخورد با رفتار بی ثبات کننده ایران است.

اچ آر مک‌مستر در این مصاحبه گفت، جمهوری اسلامی از توافق هسته‌ای تیر ماه ۱۳۹۴ با قدرت‌های جهانی به عنوان پوششی برای پیشبرد برنامه اتمی خود استفاده می‌کند.

مشاور ارشد امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا گفت، پرزیدنت ترامپ در برخورد با جمهوری اسلامی نگاهی همه جانبه دارد و تنها به توافق اتمی با جمهوری اسلامی نمی‌نگرد.

وی در توضیح این برخورد همه جانبه گفت، پرزیدنت ترامپ از منافع مردم آمریکا و حفاظت از شهروندان آمریکایی در سراسر جهان و حمایت از متحدان آمریکا در مقابل رفتار بی ثبات کننده تهران حرکت می‌کند.

آقای مک مستر پیشتر نیز در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی ای بی سی علیه قصد جمهوری اسلامی برای استفاده از توافق اتمی و فعالیت های بی ثبات کننده هشدار داده بود.

به گفته او «اما دو موضوع مهم دیگر هم در این رابطه وجود دارد: نخست باید از این امر اطمینان حاصل کنیم که این توافق تبدیل به پوششی برای جمهوری اسلامی جهت تولید مخفیانه تسلیحات اتمی نشود. دوم، تحرکات دخالت‌های نظامی جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه، اقدامات بی ثبات کننده‌ای است که نتایج و عواقب بسیاری از لحاظ سیاسی و زیر پا گذاشتن حقوق انسان‌ها داشته است.»

به گزارش صدای آمریکا؛ آقای مک مستر می‌گوید، جمهوری اسلامی با حمایت از بشار اسد در سوریه و تروریست‌های افراط گرا، در پی خشونت و خونریزی در سراسر خاور میانه است.