مجتبی خامنه ای، رئیسی، محمدی گلپایگانی، ولایتی و حدادعادل در لیست تحریم های جدید آمریکا

0
374

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد نام 9 فرد و یک نهاد را به فهرست تحریمی این کشور علیه جمهوری اسلامی اضافه کرده است. 

بر اساس آنچه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده اسامی «محمد باقری»، «حسین دهقان»، «محمد محمدی گلپایگانی»، «غلامعلی حداد حادل»، «وحید حقانیان»، «سید مجتبی خامنه‌ای»، «سید ابراهیم رئیسی»، «غلامعلی رشید»، «علی‌اکبر ولایتی» افرادی هستند که به فهرست تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی اضافه شده‌اند.

خزانه‌داری آمریکا همچنین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی مانند قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-52 و چند جنگنده اف-22 به منطقه و تحریم وزیر خارجه جمهوری اسلامی روی آورده است. 

در بیانیه خزانه داری آمریکا تاکید شده که این تحریم ها همزمان با چهلمین سالگرد اشغال سفارت ایالات متحده توسط جمهوری اسلامی است که ۵۰ آمریکایی برای ۴۴۴ روز گروگان گرفته شدند.

استیون منوشن، وزیر خزانه داری آمریکا بیان داشت که این تحریم ها در چهلمین سالگرد اشغال سفارت آمریکا در ایران اعلام شده‌اند.

به دنبال اشغال سفارت آمریکا در تهران و بازداشت کارکنان آن، ایالات متحده در تاریخ ۷ آوریل ۱۹۸۰ روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد. گروگان‌ها در نهایت در تاریخ ۲۰ ژانویه ۱۹۸۱ آزاد شدند؛ با این حال، روابط دیپلماتیک همچنان قطع ماند و در حال حاضر سوئیس حافظ منافع آمریکا در ایران است.

وزارت خارجه ایالات متحده با انتشار توئیتی به مناسبت چهلمین سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران، آن را یادآور رفتارهای بدخواهانه و تهدیدات ایران علیه آمریکا و جهان نامیده است.