شکست تیم ملی والیبال برابر روسیه

0
174

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در مرحله گروهی المپیک ریو به مصاف روسیه رفت و مقابل مدافع قهرمانی المپیک شکست ۳ بر صفر را متحمل شد تا در مرحله حذفی این مسابقات حریف ایتالیا شود.

 تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۲۲:۳۰ روز دوشنبه آخرین بازی خود در گروه B رقابتهای المپیک را مقابل روسیه برگزار کرد و برابر این تیم ۳ بر صفر شکست خورد. تیم ایران در این دیدار به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۲۰ نتیجه را واگذار کرد.

بدین ترتیب تیم ایران در گروه B این مسابقات در رده چهارم قرار گرفت و در مرحله حذفی باید با ایتالیا، صدرنشین گروه A پیکار کند. ایتالیا همه دیدارهای خود را با برد پشت سر گذاشته است.

ایران با دو تغییر مقابل روسیه
تیم ایران بازی را با دو تغییر و با ترکیب سعید معروف، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، امیر غفور و مهدی مرندی (لیبرو) آغاز کرد. روس ها در امتیازات اولیه این ست با سرویس های خوب و دفاع مستحکمی که داشتند پشت سر هم کسب کردند و خیلی زود ۷ بر ۳ پیش افتادند تا لوزانو درخواست تایم اوت کند.

در ادامه تیم ایران تلاش کرد فاصله را با این تیم کاهش دهد اما دفاع بلند روس ها در روی تور یک مانع بزرگ برای مهاجمان کشورمان بود. بازی پر نوسان دو تیم در امتیازات پایانی با حساسیت دنبال شد و ایران در امتیاز ۲۰ و سپس ۲۳ با روسیه برابر شد اما بار دیگر این روسیه بود که دو امتیاز متوالی گرفت و ۲۵ بر ۲۳ ست نخست را برد.

مدافعان روسیه نفوذ ناپذیر بودند
روسیه در شروع ست دوم هم با دفاع های خوب خود ۳ امتیاز متوالی کسب کرد و نشان داد روی امتیازگیری مدافعان خود حساب ویژه ای باز کرده است. با برتری ۶ بر ۳ روس ها، لوزانو تقاضای تایم اوت کرد تا روند این تیم را مختل کند.

روسیه در ادامه با سرویس های خوب خود بازیکنان سرعتی ایران را کاملا از کار انداخت و ۱۴ بر ۹ پیش افتاد تا اختلاف دو تیم افزایش یابد. لوزانو سپس شهرام محمودی را هم به میدان فرستاد اما دریافت های اول تیم ایران خوب نبود و مدافعان روسی نیز کار را دشوار کرده بودند. روسیه این ست را به راحتی و با برتری ۲۵ بر ۱۶ به پایان رساند.

تغییرات بی سرانجام
ست سوم را تیم ایران در حالی شروع کرد که مهدی مهدوی جایگزین سعید معروف شده بود. بر خلاف ست های قبل این تیم ایران بود که امتیازگیری کرد و ۵ بر ۲ از حریف خود پیش افتاد. روسیه با امتیازاتی که در دفاع روی تور کسب کرده بود در امتیاز ۷ به ایران رسید و حتی ۹ بر ۸ پیش افتاد.

هر چه از این ست گذشت تیم روسیه بر بازی مسلط شد و از ایران فاصله گرفت. تایم اوت های لوزانو در این ست نیز جواب نداد و روسیه از امتیاز ۲۰ تقریبا فاصله را بیشتر کرد و در برتری ۲۲ بر ۱۸ حریف بود که لوزانو بار دیگر درخواست وقت استراحت کرد. این ست در نهایت با برتری ۲۵ بر ۲۰ تیم روسیه خاتمه یافت تا این تیم بازی را ۳ بر صفر برنده شود.

به گزارش مهر؛ بدین ترتیب تیم روسیه در گروه دوم در رده سوم ایستاد و ایران چهارم شد. شاگردان لوزانو در مرحله حذفی باید با ایتالیا صدرنشین گروه اول بازی کنند که قرعه ای بسیار دشوار خواهد بود. تیم کشورمان روز چهارشنبه برابر ایتالیا به میدان خواهد رفت.