شبیه‌سازی حمله گسترده به مواضع جمهوری اسلامی در رزمایش اسرائیل

0
189

برای اولین‌ بار نیروی هوایی اسرائیل اواخر ماه میلادی جاری رزمایش‌هایی با هدف شبیه‌سازی حمله به جمهوری اسلامی انجام خواهد داد.

تل‌آویو از 8 خرداد آینده و در چهارمین و آخرین هفته از مانورهای نظامی یک‌ ماهه خود که در قبرص جریان دارد، رزمایش‌های شبیه‌سازی شده با هدف حمله گسترده نظامی به مواضع جمهوری اسلامی از جمله تهاجم به تاسیسات هسته‌ای زیرزمینی و اهداف نظامی این کشور اجرا خواهد کرد.

در این رابطه ارتش اسرائیل اعلام کرد با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی در حال تهیه بانکی از اهداف احتمالی مواضع جمهوری اسلامی است.

ارتش اسرائیل همچنین به‌دنبال روش‌هایی است که با استفاده از آنها بتواند تاسیسات زیرزمینی جمهوری اسلامی را هدف قرار داده و با سامانه‌های ضدهوایی پیچیده جمهوری اسلامی مقابله کند.

طرح‌های حمله اسرائیل همچنین کسب آمادگی‌های لازم برای مقابله با واکنش‌های تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن را در نظر می‌گیرد.

العربیه به نقل از تایمز اوف اسرائیل نوشت، این تحولات در حالی است که با توجه به توقف طولانی مذاکرات وین، عدم‌ اطمینان از بازگشت جمهوری اسلامی به توافق هسته‌ای 2015 افزایش یافته و ارتش اسرائیل از سال گذشته تمرین‌های نظامی برای انجام حملاتی علیه تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی را افزایش داده است.

در همین رابطه ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری جمهوری اسلامی ماه گذشته در یک مراسم رژه نظامی تهدید کرد با «کوچکترین اقدام» علیه جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح این کشور قلب اسرائیل را هدف قرار خواهند داد.

همزمان با مذاکرات جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی برای احیای برجام، اسرائیل بارها تاکید کرده بود اجازه نخواهد داد جمهوری اسلامی به «کشوری هسته‌ای» تبدیل شود.