روزنامه میهن: دولت نه‌ تنها به وعده‌هایش عمل نکرد بلکه عقب‌گرد داشت

0
624

روزنامه هم میهن نوشت: معلوم است که همه اهداف در عمل نه تن‌ها محقق نشده که تا حدی نسبت به گذشته عقب‌گرد داشته است، به ویژه در حوزه تورم و درآمد‌ها و دستمزد‌های مردم. همچنین افت شدید در نهاد‌های آموزشی، بهداشتی و… نیز دیده می‌شود.

به گزارش هم میهن، با استناد به وعده‌های داده‌شده و آمار رسمی کشور، آنچه درباره ارزیابی کارنامه دوساله این دولت می‌‌توان گفت، عدم تحقق قریب به اتفاق وعده‌‌های اصلی است و حتی در بیشتر آنها فرآیند معکوس و منفی شاخص‌ها دیده می‌شود؛ ضمن اینکه اتفاق غیرمنتظره خاصی که خارج از اراده آنان باشد به وجود نیامده که تحقق وعده‌‌های داده‌‌شده را با مانعی بیرونی مواجه کرده باشد.

این روزنامه در ادامه نوشته است: معلوم است که همه اهداف در عمل نه‌‌تنها محقق نشده که تا حدی نسبت به گذشته عقب‌گرد داشته است، به‌‌ویژه در حوزه تورم و درآمدها و دستمزدهای مردم. همچنین افت شدید در نهادهای آموزشی، بهداشتی و… نیز دیده می‌‌شود. با این ملاحظه علت آن را باید کاوید. گذاشتن تقصیر بر دولت قبل توجیهی غیراخلاقی و غیرقابل‌پذیرش است. چون هنگامی که این وعده‌‌ها را می‌‌دادید باید درک درستی از وضع می‌داشتید و چنین وعده‌هایی را نمی‌دادید. مشکل اصلی در فقدان نیروی کارآمد و نیز نداشتن اندیشه علمی و فقدان راهبرد کلان است.