رسانه‌های آمریکا از تهدید به حمله به ساختمان کنگره برای انتقام قتل سلیمانی خبر دادند

0
148

شبکه خبری «CBS News» روز چهارشنبه 6 ژانویه گزارش داد، دستگاه‌های مراقبت و كنترل ترافیک هوایی در نیویورک تهدیدی «وحشتناک» را از ضبط کردند که حاوی مکالمه‌ای درباره حمله به ساختمان كنگره آمریکا به تلافی قتل قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم جمهوری اسلامی است که در 3 ژانویه سال گذشته در حمله هوایی آمریكا به قتل رسید.

در همین حال، فاکس نیوز به نقل از یک مقام امنیت ملی آمریکا گزارش داد که تهدید حمله به کنگره آمریکا ممکن است یک «فریب» باشد.

در محتوای یک مکالمه صوتی که به طور انحصاری به دست شبکه خبری «CBS News» رسیده است، آمده است که «یک هواپیما روز چهارشنبه به تلافی سلیمانی به ساختمان کاپیتول (کنگره) حمله خواهد کرد». در گزارش «CBS» آمده است که هنوز مشخص نیست چه کسی پشت این تهدید بوده است.

در همین حال مقام‌های ارشد آمریکایی معتقدند که این تهدید جدی برای شروع یک حمله نیست اما این تهدید به عنوان اقدامی که باعث نقض در روند کار فرکانس‌ها و ترافیک هواپیمایی است، مورد بررسی و پیگرد قانونی دارد.

منابع امنیتی آمریکا به «CBS News» گفتند، این تهدید که به صورت دیجیتال ضبط شده روز سه شنبه به پنتاگون و سایر آژانس‌ها اطلاعاتی آمریکا داده شد.

این منابع می‌گویند، آنها معتقدند این تهدید برای نشان دادن حمله به پایتخت در همان روزی است که کنگره قرار است نتایج کالج انتخاباتی را بررسی و دنبال کند.

این در حالی است که برخی کارشناسان می‌گویند این نفوذ نگران کننده در ترافیک هواپیمایی ممکن است بر دستورالعمل‌هایی که خلبانان درباره نحوه و مکان پرواز هواپیما دریافت می‌کنند، تأثیر منفی بگذارد

این منابع به «CBS News» گفتند که روز سه شنبه پیامی برای کنترل کننده‌های ترافیک هوایی ارسال شد تا به آنها یادآوری کند هرگونه تهدید یا خروج هواپیمایی از مسیر مقصد را فوراً گزارش دهند.

این در حالی است که «FBI» در این مورد هنوز توضیحی نداد، اما گفته است که تمام تهدیدهای به خشونت علیه امنیت عمومی ایالات متحده را بسیار جدی می گیرد.
اداره هواپیمایی فدرال نیز اعلام کرد که با نهادهای مربوط به امنیت داخلی در تماس مستقیم است.

این تهدیدها همزمان با اظهارات اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس جمهوری اسلامی که ایالات متحده آمریکا را تهدید به اجرای عملیات «تروریستی» در داخل این کشور کرده بود، رخ داده است.

اسماعیل قاآنی جانشین سلیمانی در فرماندهی سپاه قدس روز جمعه 1 ژانویه با توجه به تشدید تنش‌ها و بمناسبت اولین سالگرد کشته شدن سلیمانی گفت، كشته شدن قاسم سلیمانی در حمله پهپادی آمریكا ، رژیم جمهوری اسلامی را از مقاومت منصرف نخواهد كرد.

او با تاکید بر اینکه ایران هنوز از هم آمادگی لازم برای پاسخگویی به قتل سلیمانی برخوردار است، گفت: «چه بسا کسانی پیدا شوند که پاسخ جنایت شما را در داخل خانه شما بدهند.»

العربیه گزارش داد؛ قاآنی گفت: «خط مشی نیروی قدس و مقاومت با اقدامات شیطانی که از آمریکا سر می‌زند، تغییر نخواهد کرد.»