آمریکا یک فرد و 16 نهاد مرتبط با صنایع فولاد جمهوری اسلامی را تحریم کرد

0
105

در ادامه سیاست اعمال فشار حداکثری واشنگتن بر رژیم جمهوری اسلامی وزات امور خرانه داری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه پنجم ژانویه 2020، یک فرد و 16 نهاد مرتبط با صنایع فولاد رژیم جمهوری اسلامی را تحریم کرد.

اوفاک دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت امور خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای یکی از واردکنندگان الکترود گرافیتی مستقر در چین ، یکی از عناصر اصلی در تولید فولاد، همچنین ۱۲ تولید کننده فولاد و سایر فلزاتجمهوری اسلامی و سه نمایندگی‌ فروش مستقر در کشورهای خارجی از یک شرکت بزرگ هلدینگ معادن و فلزاتجمهوری اسلامی را به فهرست تحریم‌ها افزود.

بر همین اساس شرکت‌های فولاد صنعت بناب، مجتمع صنعتی اسفراین، فولاد گیلان، دو شرکت ثبت‌ شده در آلمان به اتهام ارتباط با میدکو ( GMI PROJECTS HAMBURG GMBH و GMI PROJECTS LTD ) ، شرکت چینی KAIFENG CARBON CO به اتهام فروش الکترود گرافیتی به فولادسازان ایرانی، فولاد خزر، میدکو، فولاد پاسارگاد، فولاد سیرجان ایرانیان، فولاد روهینا جنوب، فولاد ویان، فولاد البرز غرب، شرکت چینی WORLD MINING INDUSTRY COMPANY LTD به اتهام ارتباط با میدکو ، فولاد یزد و فولاد زرند ایرانیان به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند.

مجید سجده مدیرعامل شرکت حمل و نقل حافظ دریا آریا که زیرمجموعه خطوط حمل و نقل دریایی رژیم جمهوری اسلامی است هم از سوی اوفاک تحریم شد.

ستیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: «دولت ترامپ کماکان به محروم کردن رژیم جمهوری اسلامی که به حمایت از گروه‌های تروریستی و سازمان‌های سرکوبگر می‌پردازد و می‌کوشد به تسلیحات کشتار جمعی دست یابد را از درآمدهایش محروم کند.»

العربیه نوشت؛ دارایی‌ها و منافع افراد و نهادهای تحریم شده در آمریکا و یا در دسترسی افراد آمریکایی مصادره و دفتر کنترل دارایی‌های خارجی اطلاع داده می‌شود.