حمله یک پهپاد ناشناس به محموله تسلیحات رژیم جمهوری اسلامی در سوریه

0
68

دیدبان حقوق بشر سوریه روز پنج‌شنبه 11 فوریه 2021 گزارش کرد که یک فروند پهپاد ناشناس خودرویی را که یک محموله سلاح از عراق به سوریه می‌آورد را در نزدیکی گذرگاه نظامی غیرقانونی میان دو کشور مورد هدف قرار داد. این گذرگاه غیرقانونی میان عراق و سوریه در نزدیکی شهر البوکمال در حومه شرقی دیرالزور برای انتقال تسلیحات و پیکارجو به کار می‌رود.

در پی این حمله پهپاد انفجارهای متعددی در نتیجه منهدم شدن این خودرو رخ داد ولی گزارش درباره تلفات جانی این حادثه منتشر نشد.

دیدبان حقوق بشر پیش از این هم در سوم فوریه گزارش کرده بود که نیروهای اسرائیلی مزارعی را که پیکارجویان حزب‌الله لبنان و مقاومت مردمی برای آزادسازی جولان در آنها مستقر شده‌اند، بمباران کرد. همزمان مراکز نظامی لشکر 90 زرهی ارتش سوریه هم که نیروهای نیابتی رژیم جمهوری اسلامی در آن حضور دارند، شاهد انفجارهایی در منطقه الهباریة در حومه قنطیره بود.

العربیه نوشت؛ در روزهای گذشته یک نیروی شبه‌نظامی جدید وابسته به رژیم جمهوری اسلامی از حلب به شهر البوکمال رسید تا در مناطق مرزی میان سوریه و عراق مستقر شوند. این نیروها که «لشکر حاج قاسم سلیمانی» نام دارند یک گروه شبه‌نظامی جدید هستند که در منطقه نبل و الزهراء در حومه شمالی حلب تشکیل شده و ده‌ها تن از پیکارجویان شیعه محلی را در خود دارند.