جنگ دلار و جایگاه حاصل خیزش ۱۴۰۱!؟ بقلم حمید جباری

0
434

صفحات مجازی تک تک آپوزیسیون فیک کاسب خون مردم ایران را که رصد کنید،چیزی شبیه آلبوم خانوادگی است!
تصاویری از تعطیلات در جزایر کارائیب یا پاناما روی عرشه  قایق های تفریحی و پیکهای مشروب که دائم بهم می خورد،عکس هایی از پارتی های مجلل با لباس های گرانقیمت و صدای کرکننده موسیقی در میان رقص  پایکوبی افرادی که یازده ماه سال هیچ نشانی از تلاش و جدیت برای هدف برندازی رژیم استبداد در رفتار و کردارشان نمی بینید!گویی در خلوت به تداوم حاکمیت دیکتاتوری خشنود هستند.زیرا پر واضح است تا این سیستم بر ایران حکومت کنند،نهادهای حقوق بشری ،دولتهای غربی و رسانه های دیداری و شنیداری حاضر میشوند بودجه میلیون دلاری ،فاند بین آپوزیسیون شارلاتان تقسیم کنند!؟
معادله اش راحت است،افرادی که قبل خیزش سپتامبر ۲۰۲۲ هیچ نامی یا فعالیت جدی سیاسی از ایشان ندیده بودیم!کمتر کسی نامشان را می شناخت در عرض چند ماه چون پروژه اتاق فکر گلوبالیستها یا اصلاح طلبهای صادراتی رژیم بودند،با اتکا به رسانه های فاسد چنان پرموت شدند که صفحات مجازی ایشان در کمتر ۱ ماه چند صدهزار بازدید کننده رسید!؟
چیزی که این افراد گمنام اکثر فاسد فاقد صلاحیت رهبری خیزش مردمی در رویای شبانه خویش هم نمی دیدند!؟
آری تکلیف معصومه قمیکلا که در سال ۲۰۱۸ به زبان خودش در مقابل بیتاون تگزاس اعتراف کرد ‏ روابط صیغه ای خود با مسئولان  حکومتی  و از این روابط  به عنوان راه نزدیکی به منبع خبر و روش معمول خبرنگاران برای دستیابی به این مهم یاد کرد مشخص است!؟
امثال نازنین بنیادی مامور WEF,حامد اسماعیلیون که این روزها تمام قد تلاش می کند متجاوزین خلق اخراج شده از آلبانی را در بلاد اختلاس پرور کانادا در جوار خودش داشته باشد هم معلوم است!؟
امثال علی آخوندی یا دریا صفایی که میگویند دغدغه اول و آخرشان دفاع از حقوق شهروندان کشورهایی تابعه آن هستند می باشد و اینکه چطور مشغله های پارلمان سوئد و بلژیک با توجه به محدودیت مرخصی و تعطیلات  کشورهای اروپایی این اجازه را به افرادمی دهد در تمام تجمعات دنیا حاضر باشند،پاسخ آن یک جمله است،منفعت و لقمه های این خیزش مرمی آنقدر چرب و پرو پیمان است که سهم هر میتینگ ،سخنرانی یا مصاحبه رسانه ایی چند برابر حقوق ماهانه مشاغل این افراد است که حاضرند قید شغل را هم بزنند!؟
یکسالی که گذشت از روزهای ابتدایی خیلی این شیادها کمپین جمع آوری پول گذاشتند تا مثلا با تزریق آن به کارمندان بخش های صنعت نفت ،برق یا پتروشیمی آنها را متقاعد به اعتصاب کنند تا اینچنین کمر رژیم را بشکنند!ولی تا امروز هیچکدام این آپوزیسیون فیک حاضر نشدند مبالغ زیادی دلارهای که جمع آوری کردند کجا و بین کدام افراد تقسیم شد!؟دریغ از یک سند برای راستی آزمایی افکار عمومی تا متوجه شوند تمام این شعارها و ژستهای مقابل دوربین ها برای پرکردن حسابهای بانکی خودشان و همپالان همفکر خود نبوده است!؟
یک شیر پاک خورده پیدا نمی شود بگوید،نتیجه آن همه شعار برای ارسال اینترنت ماهواره ایی برای مردم داخل چه شد و اگر کابل کشی کرده بودند یا با کبوتر نامه بر ارسال کرده بودند به مردم داخل ایران رسیده بود!
گروه حقیقت یاب با آن همه سرو صدای رسانه ایی به ایران رفتند،توانستند گوشه ایی از جنایتهای رژیم از زندان و شکنجه حتی اعدامهای صبحگاهی را به نتیجه برسانند!؟
شعارهای مدعیان دروغین اپوزیسیون که مارکوپولو گونه دلارهای مفت گرفتند به دیدار این مقام عالی رتبه یا نمایندگان مجلس فلان کشور رفتند تا طرح اخراج و مصادره اموال آنها را به نفع مردم ایران را نهایی کنند به کجا رسید؟
از جاستین تردو یا مانوئل مکرون چه خبر ؟ملاقاتهای پشت سر هم گویی مسابقه ایی برای خودنمایی بود نتیجه ایی حاصل شد!؟
مناسبات رژیم با عربستان سعودی هم که آنقدر بهبود یافت که بنگاه رسانه ایی اینترنشنال ماههاست است دفتر لندن را به دستور دولت انگلیس تعطیل و هشتاد درصد کارکنانش اخراج شده اند،اگر تا ۳ماه آینده سعودی ها برای حفظ مناسبات سیاسی حاضر نشوند بودجه ایی برای سال ۲۰۲۴ به این شبکه بدهند و با توجه اختلافات ،پولشویی و فساد مدیران این بنگاه اسپانسر دیگری نتوانند جذب کنند،همان چند ساعت برنامه های اسکایپی و ضبط شده در استودیوی کوچک ایالات متحده آمریکا هم برچیده خواهد شد و تعطیلی رسمی آن اعلام خواهد شد!؟
هرچه بود در این یکسال صادقانه بخواهیم بگوییم از کل اپوزیسیون خارج کشور که در دنیای آزاد رسانه و آزادی بیان توان این را داشتند که تمام قد برای آزادی ایران از چنگال رژیم دیکتاتوری تلاش کند،شاید ۳ تن هم انسان دغدغه مند مردم وطن پرست بیشتر وجود ندارد که قاعدتا بقول مانوک خدابخشیان عزیز چون تریبون های قدرتمند و دلارهای هنگفت هوادار آنها است ،این تعداد اندک مانند برف ذوب می شوند!؟
تمام رفتارها در این ماهها ثابت کرد نه هیچ دولت خارجی و نه اکثر این جماعت فوکول کراواتی کوتاه و بلند دغدغه برندازی رژیم را ندارند.یک جریان خیزش را جنسیتی یا قومیتی می کند،دیگری بحث پوشش را دلیل اعتراضات قلمداد می کند و مزودرهای صادراتی تغییر ساختار و جایگزینی نفرات خود را راه حل برون رفت ایران می دانند!و مردمی که در داخل با گوشت پوست استخوان مشکلات معیشتی ،بیکاری و تبعیض را تحمل می کنند تنهاتر از همیشه میان این معرکه گیر افتاده اند !؟
بار دیگر با صدای بلند تکرار می کنیم ،آنچه در این یکسال در خارج کشور دیدیم،هیچ امیدی به تغییر نیست و مردم داخل نقش نخست و آخر این تحول را بایست عهده دار شوند.فریب بازی و پروپاگاندای منفعت طلبهای بی وطن شیاد را نخورند و خودشان نقش اول این تغییر باشند و گرنه بقول قدیمی ها آبی از دولت های خارجی و آپوزیسیون فیک گرم نمیشود!؟
آنچه خارج نشین ها نشان مردم داخل ایران دادند سرابی بیش نبوده است!؟